שינויים בקדימה: ישראל חסון יפרוש, רונית תירוש תחליפו בכנסת

חבר-הכנסת ישראל חסון (קדימה) פורש מהכנסת לאחר שוועדת האיתור אישרה את מיניו לתפקיד מנכ"ל רשות העתיקות. הח"כית לשעבר רונית תירוש תחליפו בכנסת (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל חסון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

חצי מסיעת קדימה פורשת: חבר-הכנסת ישראל חסון (קדימה) פורש מהכנסת לאחר שוועדת האיתור אישרה את מיניו לתפקיד מנכ"ל רשות העתיקות. מינויו, כאמור, דורש את התפטרותו המידית מהכנסת זאת במידה והממשלה תאשר באופן סופי את המינוי.

במקומו תיכנס לכנסת, ח"כ רונית תירוש שכיהנה בכנסת הקודמת כחברת כנסת מוערכת. היא תיכנס לתפקידה ביום שאחרי פיטוריו מהכנסת ומיד היא תושבע אמונים בטקס חגיגי הנהוג בכנסת.

יו"ר רשות העתיקות, פרופ' איוון פרידמן, שעמדה בראש וועדת האיתור לבחירת מנכ"ל רשות העתיקות, נימקה את הבחירה בחסון: "הוועדה מצאה כי מר ישראל חסון הינו המועמד המתאים ביותר בהיותו בעל ניסיון ניהולי רב בתפקידים ציבוריים וממלכתיים רבים, בעל ניסיון ויכולת ייצוג בפני גורמים חיצוניים, בעל הבנה כלכלית והנעת עובדים".

ישראל חסון אמר: "אני מודה על הבחירה, הזכות הניתנת לי והאמון, ומקווה למלא את התפקיד באופן הראוי לו, ולסייע לקדם נושא חשוב זה".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה בתגובה כי היא מאמינה, "שכישוריו והרקע המיוחד של חבר הכנסת ישראל חסון בשילוב הניסיון הניהולי הרב שצבר בתפקידיו הביטחוניים ובחייו הציבוריים, יאפשרו לו להשתלב במהירות בתפקיד החשוב של מנהל רשות העתיקות ולפעול להמשך קידומה של הרשות ופיתוח חקר הארכיאולוגיה של ארץ ישראל וירושלים. אני מאחלת לו הצלחה רבה בתפקיד. אני מודה גם לוועדת האיתור על עבודתה המקצועית והיסודית, וכן למועצת רשות העתיקות שאישרה את המינוי".

חסון נבחר לכנסת בשנת 2006 לאחר שורת תפקידים במערכת הביטחון והבכיר שבהם כסגן ראש השב"כ. הוא כיהן בכנסת כחבר בוועדת חוץ וביטחון וועדות המשנה שלה וכן בתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר