התקרית בהר דב

צביעות: האו"ם מסרב לגנות הרג חיילי צה"ל

מועצת הביטחון של האו"ם במופע של צביעות: החליטה שלא לגנות את תקיפת שיירת כלי הרכב של צה"ל בהר דב בידי ארגון הטרור חיזבאללה בה נהרגו שני חיילים. דווקא את הרג חייל יוניפי"ל מאש צה"ל החליטה המועצה כן לגנות. שגריר ישראל באו"ם: "הוכחה לכך שיש דם ראוי יותר ודם ראוי פחות" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הלוויתו של דוד חיים ניני הי"ד, אחד ההרוגים בתקרית (Edi Israel/Flash90)

מועצת הביטחון של האו"ם בשיא של צביעות: המועצה החליטה הערב (רביעי) לאחר שבוע של דיונים שלא לגנות את ארגון הטרור חיזבאללה על תקיפת שיירת כלי הרכב של צה"ל בהר דב, בה נהרגו שני חיילי צה"ל, ומנגד החליטה לגנות את מותו של חייל יוניפי"ל הספרדי מתגובת צה"ל לאחר התקיפה.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תקף בחריפות את ההחלטה. לדבריו, "מועצת הביטחון הבהירה היום בלי צל של ספק שיש דם ראוי יותר ודם ראוי פחות".

פרושאור הוסיף, "כל מנהיגי העולם שצעדו ברחובות פריז וזעקו זעקות שבר בעקבות הקיצוניות הגוברת, נאלמים כעת דום כשמדובר בדם ישראלי. המדינות נכנעות ללחצים פוליטיים ואינטרסים צרים שיש להן במזרח התיכון".

זירת התקרית בהר דב (באדיבות ערוץ 10)

"מתחת לאף של האו"ם חיזבאללה בנה אימפריית טרור שמתחמשת ורוצחת ישראלים" אמר פרושאור והוסיף, "עכשיו הוא מקבל חסות מדינית באו"ם".

גורם במשלחת הישראלית לאו"ם, אומר ל"כיכר השבת", כי אמנם האו"ם לא גינה את חיזבאללה ואת הרג חיילי צה"ל כפי שישראל דרשה, אך גם לא גינה את ישראל על הרג החייל הספרדי, אלא רק את עצם מותו, מבלי להזכיר בהודעה את ישראל. "יש חשיבות לכל מילה בהודעה של מועצת הביטחון, וכשהם רוצים לגנות את ישראל הם מגנים בפירוש", אמר הגורם.

כזכור, תקיפת שיירת כלי הרכב של צה"ל בידי חיזבאללה הגיעה כ"נקמה" על חיסול שישה מאנשיהם בדרום סוריה כאשר ערכו במקום סיור עם גנרל איראני.

התקיפה, בה נהרג בין היתר ג'יהאד מורנייה, מפקד גזרת הגולן בארגון ובנו של רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה שחוסל בשנת 2008, יוחסה לחיל האוויר הישראלי ואיראן וחיזבאללה הבטיחו להגיב על החיסול.

כך נהרג החייל הספרדי מכוח יוניפי"ל (מתוך יוטיוב)

צה"ל העלה את רמת הכוננות בגבול הצפון וסוללות כיפת ברזל נפרסו באזור. לאחר כשבוע הוציא לפועל הארגון את פעולת הנקם ותקף שיירת כלי רכב של צה"ל בהר דב. כתוצאה מהירי לעבר השיירה נהרגו שני חיילי צה"ל - רב-סרן יוחאי קלנגל הי"ד, מפקד פלוגה בגדוד "צבר" בחטיבת "גבעתי" וסמל ראשון דור חיים ניני הי"ד, לוחם בגדוד "צבר" בחטיבת "גבעתי".

בתגובה לירי, צה"ל ירה עשרות פגזים לעבר לבנון וכתוצאה מכך, חייל ספרדי מכוח יוניפי"ל נפגע ונהרג. ישראל התנצלה על מותו והודיעה כי תפתח בחקירה משותפת עם ספרד על הנסיבות שהובילו למותו של החייל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר