בחירות 2015

סקר מאגר מוחות: 33% ממצביעי ישי - אשכנזים

מסקר חדש של מכון 'מאגר מוחות' בראשות הפרופסור יצחק כץ עבור רדיו 'קול ברמה', עולה כי ש"ס נחלשת ל-6 מנדטים, 'יהדות התורה' - 6 ומפלגת 'יחד' עם 4 מנדטים. עוד בסקר: רק 12% ממצביעי ש"ס יצביעו לאלי ישי, 50% ממצביעי ישי הצביעו למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה וכמה מהם אשכנזים? (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר 'יחד' אלי ישי (צילום: עדי ישראל - פלאש 90)

בחירות 2015: מסקר חדש של מכון הסקרים 'מאגר מוחות' בראשות הפרופסור יצחק כץ המתפרסם הבוקר בתוכנית 'שמונה עד עשר' בהגשת מרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה', עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום הרי שתנועת ש"ס בראשות אריה דרעי תיחלש לשישה מנדטים, כך גם 'יהדות התורה' עם שישה מנדטים ו'יחד' בראשות ח"כ אלי ישי עם ארבעה מנדטים.

על פי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום הרי שמפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו ו'המחנה הציוני' בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני זוכים למספר מנדטים שווה של 24 מנדטים.

'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט מתחילה להתאושש מהסקרים האחרונים וזוכה ל - 14 מנדטים. 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 11 מנדטים.

'כולנו' בראשות משה כחלון עם שמונה מנדטים 'מרצ' עם שישה ו'ישראל ביתנו בראשות ליברמן ממשיכה לצנוח לחמשה מנדטים בלבד. המפלגות הערביות המאוחדות זוכות ל - 12 מנדטים.

בסקר המיוחד שפורסם הבוקר פוענחו נתונים נוספים. שישה אחוז מהציבור הדתי - חרדי היו מצביעים למפלגת 'בני תורה' אם הייתה קמה, מה שמשתווה לכעשרים אלף קולות.

באשר לסוג המצביעים של ח"כ אלי ישי, כ-50% מצביעי ישי הם מהמפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות הקודמות, דהיינו מפלגת 'עוצמה יהודית' וחלקם גם מחיים אמסלם. מה שאומר שהאחדות של אלי ישי עם ברוך מרזל הייתה הכרחית.

רק 12% ממצביעי ישי הם ממפלגת ש"ס לשעבר. 16% מ'הבית היהודי' ו-5% מהליכוד.

עוד נתון מהסקר הוא מוצא המצביעים, 33% ממצביעי 'יחד' הם אשכנזים. ושליש מהציבור הישראלי חושב שישי יעבור את אחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר