היועהמ"ש וינשטיין: ניתן לשדר את נאום נתניהו בקונגרס

בעקבות עתירה שהגיש מרצ, הבהיר הבוקר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כי ניתן לשדר בתקשורת את נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס וכי זו לא תעמולת בחירות (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)

סערת הנאום בקונגרס: אחרי המתקפות בישראל ובארה"ב, היועץ המשפטי לממשלה מתייצב הבוקר (רביעי) לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו וקובע כי ניתן יהיה לשדר בתקשורת את נאום ראש הממשלה בקונגרס ב-3 במרס, שבועיים לפני הבחירות זאת משום שמדובר בנושא אקטואלי ושנוי במחלוקת.

ההחלטה התקבלה במענה לעתירה שהגישה מפלגת מרצ שדרשה לאסור לשדר את נאומו השנוי במחלוקת של ראש הממשלה בנימוק שמדובר בתעמולת בחירות אסורה.

היועץ המשפטי טען כי בעבר נעשתה הבחנה על ידי ועדת הבחירות בין עיסוק בעניינים לגיטימיים אקטואליים, כמו איום האיראני, לבין תעמולת בחירות.

וינשטיין ציין בחוות הדעת המשפטית כי בסוגיית הגרעין האיראני יש לוחות זמנים חיצוניים וכי הנאום עשוי לעסוק בעניינים חשובים הנוגעים למדיניות החוץ של ישראל - להם יש עניין ציבורי נרחב.

הוא הוסיף כי הנאום קשור בקשר ישיר לעבודת ראש הממשלה ולא ניתן לקבוע מלכתחילה כי הוא צפוי להיכנס לגדר תעמולת בחירות אסורה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (שלישי) לסערה סביב הנאום ואמר בהצהרה לתקשורת במשרדו כי "היום יש לישראל מחלוקת רצינית עם הממשל האמריקני ועם יתר המעצמות על ההצעה שנמסרה לאיראן. ההצעה הזו תאפשר לאיראן לאיים על קיומה של ישראל. משטר שמחויב באופן מפורש, מוצהר, להשמדתה של ישראל, יוכל בתוך זמן קצר לפרוץ אל הפצצה, ותוך כמה שנים, לפתח נשק גרעיני בהיקף תעשייתי למימוש המטרה הזו".

לדבריו, "לא מדובר כאן במחלוקת אישית ביני לבין הנשיא אובמה, אני מעריך מאוד את תמיכתו של הנשיא בישראל בתחומים רבים, ובאותה מידה, אני בטוח שהנשיא מבין שהחובה העליונה שלי היא להבטיח את ביטחון ישראל".

ראש הממשלה הוסיף: "אני יוצא לארה"ב לא כי אני מחפש ומבקש עימות עם נשיא ארה"ב, אלא כי עליי למלא את חובתי לדבר בעניין שמאיים על קיומנו. אני מתכוון לדבר בנושא זה לפני תאריך היעד של ההסכם, ה- 24 במארס, ואני מתכוון לדבר בקונגרס, כי ייתכן שלקונגרס יהיה תפקיד חשוב ומשפיע על הסכם הגרעין עם איראן".

בתוך כך דווח הבוקר כי זקן הסנאטורים הדמוקרטים פטריק לאהי, יחרים את הנאום. לדבריו זהו "תעלול זול וצעקני" של הרפולבקנים, "שמביך לא רק את ישראל, אלא גם את הקונגרס עצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר