בצל מסע ההסתה

השר גלעד ארדן: מסע ציד של המחנה השני - אינה דרך לתיקון

מליאת הכנסת התכנסה לדיון בדקירה במצעד בירושלים ובשריפת התינוק הפלסטיני, השר גלעד ארדן התייצב להגנת החרדים ואמר כי מסע ציד נגד מחנה אחר אינה הדרך שתביא לתיקון • צפו (חדשות)

מליאת הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון פגרה מיוחד לבקשת למעלה מ-25 חברי כנסת, כדי לדון בדקירות במצעד התועבה בירושלים ובשריפתו למוות של התינוק הפלסטיני בהצתת הבית בכפר דומא.

יצוין כי בדיון לא השתתף אף אחד מחברי הכנסת של 'הבית היהודי', ש"ס, 'יהדות התורה' ו'ישראל ביתנו' וכך גם מרבית חברי 'הליכוד' נעדרו מהדיון.

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) פרסמה בטוויטר תמונה של מליאת הכנסת כשהיא ריקה מחברי כנסת וכתבה: "בדיון חירום על פשעי השנאה אין נציג מהבית היהודי ומהמפלגות החרדיות. היה ראוי שכולם יהיו פה היום. בעיקר נתניהו".

ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו) הגיב לה וכתב: "בחרנו לא לבוא להצגה שלכם, מכתימים 60 אחוז מהעם, אולי בלי קהל תפגינו פחות צביעות".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד אמר בדיון כי "אני רוצה לדבר היום אל הכיסאות הריקים, כי בכל אחד מהכיסאות הריקים פה יש מישהו שברח מאחריות. מישהו ששואל את עצמו אם כדאי להתגרות בבסיס הפוליטי שלו, ואם לא יזכרו לו את זה בפריימריז. בחברה הישראלית יש מלחמה, לא בין ימין לשמאל אלא בין המרכז השפוי לבין השוליים הקיצוניים שיצאו מדעתם".

"בדם שנשפך במצעד בירושלים, אנחנו נצבע את השלטים שנאבקים למען חופש הביטוי. באש שכילתה את גופו של עלי דוואבשה היא תהיה אש התמיד של האנשים שהחליטו לא להיות כיסא ריק בעת הזו. האבנים שנזרקו על כוחות הביטחון בבית אל, אלה האנשים שנשתמש בהם לחזק את יסודות בית המשפט העליון", הוסיף לפיד.

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה בדיון את העובדה שמכנים את המצעד בירושלים כ"מצעד התועבה" ואמרה כי "לרגע נדמה היה שכולנו שותפים לזעזוע, ושנבין שצריך בדק בית עמוק. לפני שהעם היהודי עושה תיקון עולם, אנחנו צריכים את תיקון שלנו כאן. אבל אז הגיע ה"אפטר שוק", אני שומעת את הקולות של מחנה שמרגיש כמו אחרי רצח רבין. אין לי ריב עם ציבור שלם אבל יש לי ויכוח עמוק עם הנהגה".

"לא נסכים שתתעלמו, שתאשימו אותנו ושתהפכו את עצמכם לקורבנות. הכי קל זה להגיד זה רק שוליים. אני לא מקבלת את זה, שוליים קיימים רק כשיש קו ברור שמפריד בניהם לבין דרך המלך. הקו הזה טושטש גם בגלל היושבים בבית הזה. הסיבה שהשוליים פרוצים ומטושטשים היא כי אין בימים האלה ראש ממשלה בישראל, ששותק ומאפשר לשוליים להשתלט על סדר היום", האשימה לבני.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן השיב בשם הממשלה ואמר כי "אנחנו כחברה צריכים לעשות חשבון נפש, איך לעודד יותר סובלנות ולפעול למען איפוק ואיך כולנו יכולים להשתפר כחברה וכמדינה. לא סתם נאמר שבמקום שבו שורפים ספרים, או שורפים בית ספר דו לשוני, או שורפים כנסייה, בסוף שורפים בני אדם".

"האחריות היא אכן קודם כל על הממשלה כי לנו יש את הכלים. עלינו כממשלה לפעול עוד יותר, לחפש כל דרך חוקית כדי לתפוס את הרוצחים ולהעמידם לדין ולדאוג שיקבלו את העונש החמור ביותר. גם המחנה הפוליטי שאני משתייך אליו צריך לחפש את התיקון והשיפור שיבטיח שלא יהיו בתוכנו אנשים כאלה", אמר ארדן.

השר ארדן הוסיף ואמר: "אני חושב שיש גם דרך לא טובה להגיב לאירועים ולצערי מה שאתם עשיתם כאן מעל הבמה זו הדרך הפחות טובה. להגיד שלא מדובר במיעוט, ולצאת למסע ציד של המחנה השני זו לא הדרך שתביא את התיקון. שמעתי כאן אמירות רבות שפשוט מתעלמות מהמציאות. אתם שמבטאים פעם אחר פעם אדישות לבקבוקי תבערה שנזרקים על המתנחלים, מתי מישהו מיכם דרש את מעצרם של זורקי בקבוקי התבערה במזרח ירושלים או ב-443, ושמתבצעים יום יום ברחבי מדינת ישראל".

"ח"כ פריג', כשהיית אצל אבו מאזן, שאלת את אבו מאזן למה הוא משלם כסף לטרוריסטים שהוכח שרצחו משפחות חפות מפשע? אני לא זוכר אף אחד מיכם מזדעזע אל מול אותה אווירה של הסתה וגיבוי לטרור כנגד המתנחלים כשהיו כאלה שהאשימו אותם בחטיפת הנערים בגלל שהם נוסעים בטרמפים או גרים בשטחים. הצביעות הזו לא נגמרת רק כלפיי הימין", תקף ארדן.

במהלך דבריו של השר ארדן נשמעו קריאות מחאה רבות מקרב חברי האופוזיציה כשחלקם אומרים: "אם זה מה שיש לך להגיד עדיף שלא תדבר בכלל".

השר ארדן אמר בסוף דבריו כי "מה שאני עשיתי כאן זה ראי של מה שאתם עשיתם קודם, אז אני שמח לראות שזה מעצבן אתכם כי זה בדיוק מה שאתם עשיתם, לחפש הון פוליטי ולהכות אך ורק על החזה של הצד השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר