מה עושים מרגי ובן-ארי בחדרי חדרים?

רגע אחרי פתיחת מושב החורף של הכנסת, אפשרו חברי הכנסת לכתב מעריב להציץ אל לשכותיהם. בין הח"כים: מרגי ובן ארי

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
מרגי ובן ארי מתראיינים לפרויקט. (פלאש 90)

רגע אחרי פתיחת מושב החורף של הכנסת, אפשרו חברי הכנסת לכתב "המגזין" של ´מעריב´ להציץ אל לשכותיהם, לראות באילו תמונות, מזכרות, ציורים ותעודות הם בחרו להקיף את עצמם - וגם לשמוע למה.

בין חברי הכנסת שנבחרו להשתתף בפרויקט גם חברי הכנסת מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי ויעקב מרגי מש"ס.

בן ארי: "הרב כהנא הוא מורי ורבי. מבחינתי הוא הסמל של היהודי שקם והתנער מן הגלות. הוא היה מנהיג שחינך לזקיפות קומה יהודית עוד בימי הקמת הליגה להגנה יהודית, בארצות הברית. מעולם לא התביישתי להיות תלמידו ולא הסתרתי זאת. ישנה מגמה לומר שאני מחוץ לשיח הלגיטימי. אני מחוץ לשיח ואני מייצג ציבורים גדולים. כשאני מתבונן בתמונתו של הרב כהנא אני רואה אותו מדי פעם מציץ מאחורי גבי ואומר לי שלא עשיתי מספיק למען עם ישראל.

תמונת החייל עם הלולב הייתה תלויה בלשכתו של הרב כהנא והייתה התמונה האהובה עליו ביותר משום שהיא מבטאת ספרא וסייפא שיונקת מהקשר עם התורה ואמונה באלוקים. תמונת הר הבית מראה את ההר חוזר למקורות, עם בית המקדש וללא המסגדים, שהם מיותרים שם לגמרי ובעצם טפילים שנבנו על מקום המקדש‭."‬

מרגי: "מרן הרב עובדיה יוסף והרב עמאר אלה הם שתי הדמויות הרוחניות המרכזיות שאני נסמך על הנהגתם, הדרכתם ופסקיהם. הרב עובדיה הוא כמובן נשיא תנועת ש"ס ונשיא מועצת החכמים והוא משמש ציר מרכזי בכל אורחות חיי.

את התמונה היפהפייה, שבה נראה מרן עם טלית ותפילין, קיבלתי בשעתו כשי והיא נודדת איתי בכל אשר אלך ומשמשת לי מקור השראה, ולכן החלטתי להביא אותה ללשכתי בכנסת. הכותל, שריד בית מקדשנו, הוא מקום שכל יהודי נושא אליו את עיניו ואת תפילותיו וגם הוא לנגד עיניי בכל עת‭."‬

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר