צוות חקירה פלסטיני: "אנו יודעים מיהו הישראלי שהרעיל את ערפאת

צוות חקירה פלסטיני החוקר את נסיבות מותו של יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת, טוען כי הוא יודע את זהות הישראלי שהרעיל אותו בבית החולים בפריז ומדובר בעובד מערכת הביטחון (חדשות)

(צילום: מיכאל פאטל - פלאש90)

שוב הפלסטינים מאשימים את ישראל בהרעלת ערפאת: 11 שנים למותו של הארכי טרוריסט ויו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת, גורמי חקירהפלסטינים טוענים כי הצליחו לעלות על זהותו שלהישראלי שהרעיל את יאסר ערפאת למוות, בבית החולים בו אושפז בפריז, לאחר כאבי בטן קשים שתקפו אותו.

לפני כשנתיים, כשנה לאחר ששעצמותיו של ערפאת הוצאו מקברו שבמוקעטה ברמאללה לצורך חקירה על ידי הצוות הפלסטיני, טענו גורמים רשמיים בצוות החקירה כי מצאו שרידים של החומר הרדיואקטיבי פולוניום 210 על הכובע שחבש ערפאת בעת שהיה מאושפז. לטענתם הממצאים הוכיחו כי ערפאת הורעל למוות.

כעת, כאמור, טוענים בצוות החקירה כי הצליחו לעלות על זהות המרעיל, הגורמים סרבו לנקוב בשמו או בתפקידו, אך הם טוענים כי מדובר באדם ישראלי שעובד עבור מערכת הביטחון הישראלית.

מנגד, חקירה רשמית של ממשלת צרפת שנפתחה לאחר בקשתה של אלמנתו של ערפאת, סוהה ערפאת, קבעה לאחר חקירה של גורמי הרפואה במדינה ובשיתוף עם רופאי ערפאת, כי ערפאת מת מוות טבעי וכי אין מדובר בהרעלה, ובוודאי שלא הרעלה רדיו אקטיבית. כשבסופו של דבר נסגר תיק החקירה.

יצויין, כי מדי שנה ביום השנה למותו של הארכי טרורסיט יאסר ערפאת החל בנובמבר, נוהגים הפלסטינים להעלות לדיון את נסיבות מותו, כשההנהגה הפלסטינית טוענת בתוקף כי מדובר בחיסול ישראלי על רקע האינתיפדה השנייה אותה הוביל יאסר ערפאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר