"בטיחות בדרכים? אין ייצוג לחרדים"

ח"כ מוזס מבקש לתת ייצוג לכל המגזרים במועצה לבטיחוות בדרכים, בפרט לציבור החרדי "המשופע במשפחות ברוכות ילדים" (פוליטי)

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
אילוסטרציה: פלאש 90

"האם המגזר החרדי, שמשופע במשפחות ברוכות ילדים, ואשר אליהם צריכה להיות מופנית רוב הפעילות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ייוצג במועצה שמוקמת בימים אלו?" כך שאל ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס את שר התחבורה ישראל כץ במליאת הכנסת.

השאלה נשאלה בעקבות שאילתא ישירה בעניין מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ודיווחו של השר כי בימים אלו שוקד משרד התחבורה על איוש המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים והתפקידים הבכירים בה. השר השיב לח"כ מוזס כי הוא אכן חושב שיש לתת ייצוג הולם לכל המגזרים וכי "כאשר אצטרך להציע לגורמים המתאימים את הרכב רשימת חברי המועצה, אכלול במכלול השיקולים קודם כל היכולות, ולאחר מכן המעורבות והמעורות בקרב צבורים שונים, והיא תהווה חלק מהשיקול".

באותו עניין, אמר היום ח"כ הרב מוזס כי בכוונתו ליזום דיון בכנסת בסוגיית אי השוויון במבחני מיון ובקבלה לעבודה של עובדים מהציבור החרדי לעומת עובדים מהציבור הכללי, כפי שעולה ממחקר שערך מכון פילת ופורסם בכלי התקשורת. מהמחקר עולה כי הפער ניכר במיוחד במבדקי המיון לתפקידים של כלכלנים, יועצי השקעות, רואי חשבון וכו' למרות שתלמידים מהמגזר החרדי הינם מצטיינים ובעלי הישגים גבוהים מהממוצע. בבחינות לשכת ראוי חשבון שנערכו לאחרונה קיבלו הנבחנים מהמגזר החרדי ממוצע ציונים הגבוה בהרבה משאר הנבחנים.

"מכונים רבים מכשירים עובדים מהמגזר החרדי במקצועות רבים ומגוונים, ובשל אי שוויון ואפלייה מכוונת נמנעת מהם ההזדמנות להשתלב בשוק המקצועי" אמר הרב מוזס "ויש לפעול לאפלייה מתקנת יזומה, שתסגור את הפערים שנוצרו במהלך השנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר