הקפאה ממשלתית

הנפגעים מהחלטת נתניהו: ביתר-עלית ומודיעין-עלית

הקבינט המדיני החליט הערב על הקפאת הבנייה ביו"ש לתקופה של 10 חודשים. חברי הקבינט הדתיים והחרדים "התחמקו" מהישיבה. עד מועד ישיבת הממשלה ביום ראשון, יצטרכו השרים החרדים להחליט אם הם תומכים בהקפאה. כצפוי, הפגיעה הגדולה ביותר תהיה בביתר-עלית ובמודיעין -עלית (מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נתניהו עם פרס (פלאש 90)
הקבינט המדיני ביטחוני החליט הערב (רביעי) על הקפאת הבנייה בשטחי יהודה ושומרון לתקופה של 10 חודשים, החל מן הראשון בדצמבר.

חברי הקבינט הדתיים "התחמקו" מהישיבה שבה הוחלט על ההקפאה, ולא הגיעו אליה.

עד ליום ראשון, בעת שהממשלה תידרש לאשרר את ההחלטה יצטרכו גם השרים המייצגים את הסיעות הדתיות והחרדיות להחליט אם הם תומכים בהקפאה או מתנגדים לה.

מקורביו של ראש הממשלה נתניהו אמרו הערב, כי הוא מתכוון לזמן אליו במהירות את נציגי המפלגות הדתיות והחרדיות ובכוונתו להבהיר להם שההקפאה מתייחסת רק להתחלות בנייה חדשות לחלוטין ולא לבנייה שכבר הותחלה וכן לא לבנייה המיועדת להשלמת פערים שנוצרו כתוצאה מן הגידול הטבעי, אמירה שהשרים הדתיים לא יודעים עדיין מה בדיוק ניצב מאחריה.

ראש הממשלה אמר בתחילת ישיבת הקבינט ש"בנסיבות הבינלאומיות שנוצרו, צעד זה מקדם את האינטרסים הלאומיים הרחבים של ישראל. זהו צעד לא פשוט, לא קל, אבל יש בו הרבה יותר יתרונות מחסרונות. הוא מאפשר לנו להציב בפני העולם אמת פשוטה: ממשלת ישראל רוצה להיכנס למשא ומתן עם הפלסטינאים, עושה צעדים מעשיים כדי להיכנס למשא ומתן והיא רצינית מאוד בכוונותיה לקדם את השלום".

בישיבת הקבינט הבהיר נתניהו, שלא תהיה הקפאה במזרח ירושלים שכן העיר לא נמצאת בכלל ההגדרות של "שטחים" אלא היא חלק מירושלים רבתי שבשליטה ישראלית מלאה.

כדור ההכרעה עובר עתה לשרים המתנגדים להקפאה, והם אינם רבים.

נכון לעכשיו עיקרם מן הסיעות הדתיות ומתנגדי המהלך בתוך הליכוד עצמו, אך נתניהו ואנשיו משוכנעים שיש לו רוב גדול להעברת ההחלטה בממשלה בשבוע הבא.

כבר עתה ברור כי הפגיעה הגדולה ביותר של ההחלטה תבוא לידי ביטוי בערים ביתר עלית ומודיעין עלית, שם כבר מזה זמן רב אין כלל התחלות בנייה חדשות ועתה עם תוספת עשרת חודשי ההקפאה הרשמיים, יצטבר פיגור עצום בתוכניות הבינוי וההרחבה במקומות אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר