יו"ר ועדת החוץ של ארה"ב מודה:

"נשלחתי לשכנע את ישראל שלא תעז לתקוף באיראן"

יו"ר ועדת החוץ של ארה"ב הסנטור ג´ון קרי מודה כי נשלח לשכנע את ישראל שלא לתקוף באיראן. הסנטור בעל ההשפעה ג´ון קרי בא היום לישראל והספיק להיפגש כמעט על כל המי ומה בישראל, ובטרם יצא אמר: "אני מקווה שישראל לא תהיה פזיזה". ומה חושב על-כך נשיא המדינה שמעון פרס? דיווח מיוחד (צבא וביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פרס עם הסנטור (אמיל סחמן / ג´יני)

יו"ר ועדת החוץ של ארה"ב הסנטור ג'ון קרי מודה כי נשלח לשכנע את ישראל שלא לתקוף באיראן. הסנטור בעל ההשפעה הרבה בגבעת הקפיטול בא היום לישראל והספיק להיפגש כמעט על כל המי ומה בצמרת המדינית בישראל, ובטרם יצא אמר: "אני מקווה שישראל לא תהיה פזיזה".

לדעת הסנטור קרי יש עוד מספיק מה לעשות כדי ללחוץ על האיראנים בטרם מחליטים על פעולה צבאית.

נשיא המדינה שמעון פרס קיים אמש פגישת עבודה מדינית עם יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקני הסנאטור ג'ון קרי. בהצהרות משותפות שנשאו השניים אמר ג'ון קרי כי ארה"ב משתוקקת לראות את הישראלים והפלשתינאים יושבים לשולחן המו"מ והוסיף "נשמח לסייע בכל דרך שבה נוכל".

נשיא המדינה התייחס בדבריו לסוגיה האיראנית ואמר כי איראן מהווה סכנה אמיתית לשלום העולם, היא מאיימת לא רק על ישראל כי אם על מדינות ערביות רבות במזרח התיכון. הנשיא הוסיף כי "ארה"ב היא הגורם השקול הרציני והאחראי ביותר וחשיבותה באזור אדירה. הנשיא הדגיש כי יש להבטיח מעטפת של הגנה למדינות ערב המאוימות על ידי איראן במזרח התיכון בנוסף להחרפת הסנקציות הכלכליות".

הנשיא הוסיף ואמר כי מתוך שיחות עם מנהיגים רבים של מדינות ערב עולה התנגדות עזה לנעשה באיראן ועל כן נדרשת מעטפת הגנתית למדינות אלו, מעטפת שאלמלא תהיה מדינות אלו יצטרפו למרוץ החימוש הגרעיני ליצר הרתעה מול איראן.

במהלך הפגישה ביקש הסנאטור קרי לשמוע מהנשיא על התקדמות בתהליך השלום בגזרה הפלשתינית ובגזרה הסורית והנשיא סקר בפניו את הזווית הישראלית של הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר