זליגת החרדים

מתקפה חריפה: "גדולי המסיתים - מהליכוד"

סגנית השר חוטובלי קראה היום לנשים החרדיות להצביע למפלגת הליכוד - וגררה תגובות נזעמות מהפוליטיקאים החרדים, המזכירים גם את הקיצוץ בקצבאות הילדים (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנשים החרדיות מקשיבות לדברי חוטובלי (צילום: בן מזרחי)

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, קראה היום (ראשון) לנשים חרדיות להצביע עבור מפלגת 'הליכוד', וזכתה לגינויים חריפים מהפוליטיקאים החרדים החוששים מזליגת קולות של חרדים שיצביעו עבור נתניהו בבחירות הקרובות לכנסת.

"הליכוד זה בית גם לציבור החרדי", אמרה חוטובלי. "יש כאן תנועת המונים של נשים משכילות. לא יכול להיות שלא יספרו את עמדתכן שזה מגיע לקלפי אתן צריכות להיות מיוצגות.

חוטובלי הוסיפה לנשים החרדיות באירוע we women, "אתן צריכות לבנות כח פוליטי שיאפשר לכן להיכנס למפלגות גדולות. אני בעד שהכוח יתחיל לצמוח מלמטה. אל תחכו שיפתחו לכן את הדלת".

יו"ר הליכוד נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתגובה יצא ח"כ ישראל אייכלר למתקפה חריגה ומפורטת נגד מפלגת הליכוד, ונגד החרדים שמצביעים לליכוד. "הליכוד היא מפלגה חילונית מימי ז'בוטינסקי שהיה אויב החרדים והציע לשלול את זכות הבחירה מבעלי זקנים ופיאות". פתח אייכלר את דבריו.

"אומנם אחריו הגיע מנחם בגין ועד היום יש בליכוד שותפים הגונים. אך עדיין ישנם נציגים ריאליים בליכוד שמתאימים ליש עתיד".

עוד הוסיף אייכלר: "גדולי המסיתים נגד החרדים בבית שמש, ובשאר ערי הארץ, וכן מחוקקי התועבה נבחרו לרשימת הליכוד. כל חרדי שמצביע לליכוד יכניס אותם לכנסת נגדנו".

לדברי אייכלר, "ראשי הערים האיומים ביותר כמו ראש עירית טבריה וראש המרכז לשלטון מקומי, גם הם ליכודניקים. ראשי ערים שפועלים עם הרפורמים נגד החרדים - גם הם ליכודניקים".

ח"כ אייכלר (Hadas Parush/Flash 90)

אייכלר התייחס לשריון החרדי בליכוד במקום ה-43: "הליכוד לא הכניס אף נציג חרדי במקום ריאלי, כי הוא יודע שמי ששייך לשבט החרדי לא יצביע ליכוד".

"רוב הגזירות נגד קצבאות ילדים ונגד תעסוקה לחרדים חסרי תארים אקדמאים במגזר הציבורי, נעשו על ידי הליכוד".

בבליץ המתקפה נגד הליכוד בחר אייכלר להפריד ולהמשיך להגן על רה"מ נתניהו: "אנחנו שותפים במאבק נגד העריצות המשפטית והעוול שבהפיכה השלטונית נגד נתניהו. אבל זה לא מצדיק שמצביע חרדי יבגוד בהוריו באחיו ובילדיו הנאנקים תחת גזירות השלטון החילוני, ויצא להצביע למפלגה חילונית".

בסיום דבריו כתב: "רק נציג חרדי עם כוח פוליטי חזק יכול לייצג את צרכי הציבור החרדי. אף אחד לא יעשה זאת עבורנו. יהודי חרדי מצביע רק למפלגה חרדית כי זה הבית שלו, גם אם הוא בית ישן ולא נוצץ".

חרדים ליכודניקים (צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה לדברי חוטובלי, "לא הליכוד ילמד כיצד לנהוג בכבוד לאישה החרדית כאשר במבחן המעשה הם סגרו את הדלת בפני הנשים, כיצד חוטובלי עצמה שפעולותיה היו חיוביות תוכל לעמוד בפני יוזמות חקיקה כנגד מסורת ישראל המגעים מידי שבוע מחברי הכנסת של הליכוד".

"חברי הליכוד היו מצטרפים מידי שבוע ואף יוזמים בעצמם חקיקה המגיעה לפגוע בקדושת השבת, או במסורת ישראל, כיצד ניתן להגיד כי זהו בית לאישה החרדית כאשר הם מצטרפים לכל יוזמה המגיע לפגוע בנשים כגון הפחתת דמי המזונות לנשים או גיל החזקת הילדים על ידי אימותיהן".

לסיום אמר מקלב: "אני מקווה מאוד שדברי חוטובלי שפעילותה הייתה חיובית בכנסת האחרונה אינם משקפים מצב של לחץ בליכוד שנאלצים לקושש קולות של נשים חרדיות".

בעקבות דבריו של חה"כ אורי מקלב, בתגובתה לקריאתה של סגנית השר ציפי חוטובלי לנשים חרדיות להצביע לליכוד, אומרים בתנועת "נבחרות", הפועלת לשוויון וייצוג של נשים חרדיות בפוליטיקה ובכנסת:

"ציפי חוטובלי, חברת כנסת דתיה ופוליטיקאית מהשורה הראשונה, מזהה את הפוטנציאל האלקטורלי של הנשים החרדיות, שלמעשה אינן זוכות לכל ייצוג במפלגות הבית שלהן. נראה כי עדיף יהיה שראשי המפלגות החרדיות יפסיקו לתקוף, ויבינו שהדרה גורפת של 50 אחוזים מקהל בוחריהם תגבה מהם מחיר במוקדם או במאוחר".

עוד הדגישו בנבחרות: "כבוד אמיתי לאשה, הוא להתייחס אליה באופן שווה, לאפשר לקולה להישמע ולתת לה ולדעותיה את הבמה הראויה. לאור סירובן המתמשך של המפלגות החרדיות לפתוח את שעריהן לנשים, אנו נמשיך לפעול ללא לאות על מנת לאפשר את השתלבותן בפוליטיקה הכללית. אנו קוראות לכל הנשים החרדיות לממש את זכותן בקלפי ולהצביע רק למפלגות שמכבדות אותן ומכירות בזכותן לייצוג ולמקום בשולחן".

ח"כ מקלב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר