ברוב גדול

בתמיכת החרדים: ח"כ יזבק נפסלה בוועדה

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת קיבלה ברוב גדול את בקשת סיעות הימין והמרכז לפסול את חברת כנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת מהתמודדות לכנסת (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בשבט תש"פ | 29.01.20
(צילום: ערוץ הכנסת)

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת קיבלה ברוב גדול את בקשת מפלגות הימין, לפסול את חברת כנסת היבא יזבק מהתמודדות לכנסת.

יזבק נפסלה ברוב של 27 תומכים מול 7 מתנגדים. תמכו בפסילה בין היתר נציגי הליכוד, המפלגות החרדיות, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה. התנגדו: הרשימה המשותפת ומרצ.

עו"ד איתמר בן גביר נשא נאום תקיף ואמר: "במקום זה, בו אני עומד לפניכם, יו"ר ועדת הבחירות וחברי הוועדה, ללמד קטגוריה על היבא יזבק - אין אני עומד יחידי; עִמדי ניצבים כאן בשעה זו מליוני אזרחי ישראל קטגורים, ועוד אלפי נרצחים שנרצחו בפעולות טרור במאבק נגד מדינת ישראל".

"יחד איתי", המשיך בן גביר, "עומדים כאן דני הרן הי"ד, שהמחבל השפל סמיר קונטאר ירה בגבו אל מול בתו הקטנה. עינת הרן הי"ד, שאותו רוצח נאלח רוצץ את ראשה בסלע, והתינוקת הקטנה יעל הי"ד שנחנקה למוות לאחר שאמה ניסתה להסתיר אותה. עומדים כאן השוטרים שהמחבל השפל רצח. יחד איתנו, עומדים גם שלושים וחמישה קדושים שנרצחו בידי המחבלת השפלה דלאל מוגרבי, ועוד ועוד נרצחים. דמם זועק, אך קולם לא יישמע. אהיה אני להם לפה, ואבקש מכבודכם לפסול את יזבק מלהתמודד בבחירות לכנסת".

במהלך דבריו הביא עו"ד בן גביר עשרות ראיות המעידות על תמיכתה של יזבק בטרור, בהן תמיכתה במחבל סמיר קונטאר, תמיכתה במחבלת דלל מוגרבי, הזדהותה עם המחבל כרים יונס, ועוד ועוד.

בנוסף, בן גביר תקף את היועמ"ש, שכזכור קבע כי אין למנוע מיזבק להתמודד, על כך שביקש מיזבק הבהרה כדי לקבל את עמדתה ה"עכשווית" בשונה מחבר עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, כאשר ביחס אליו קבע היועמ"ש כי תצהירו לפיו אמירותיו מתייחסות לאויבים בלבד אינו קביל, שכן לשיטת היועמ"ש אמירותיו המקוריות הן שקובעות - מה שאין כן אצל יזבק, כאשר במקרה שלה היועמ"ש קיבל את תצהירה שהוגש רק שלשום.

בן גביר סיים: "אני מבקש מכם, כבוד חברי הועדה, לעשות היום צדק - ולפסול את תומכת הטרור מהתמודדות לכנסת".

ברשימה המשותפת הגיבו: "ההתעלמות המוחלטת של ועדת הפסילות מהדברים שאמרה ח"כ יזבק כמו ההתעלמות הבוטה מהעובדות המשפטיות שקיבלו משנה תוקף מהחלטת היועמ"ש, מוכיחה פעם נוספת שאין בוועדה דבר מלבד ריטואל קבוע של פסילה וקרקס פוליטי. אנחנו נמשיך להיאבק למען חופש הביטוי ודמוקרטיה לכולם על אפם וחמתם של הימין הקיצוני ואלה שנגררים אחריהם. אנו מודים לצוות המשפטי של מרכז עדאלה על העבודה המסורה שהם עושים בתחום זה לאורך יותר מ-20 שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר