בתום דיון סוער

נדחתה הבקשה לפסילת הרשימה הערבית

הדרישה לפסילת הרשימה המשותפת נדחתה ברוב של 18 מתנגדים ו-4 תומכים בוועדת הבחירות המרכזית. בעד הפסילה הצביעו מפלגות 'עוצמה יהודית' ו'ישראל ביתנו' (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

הדרישה לפסילת הרשימה המשותפת נדחתה בוועדת הבחירות המרכזית ברוב של 18 מתנגדים ו-4 תומכים. בעד הפסילה הצביעו עוצמה יהודית וישראל ביתנו.

בדיון, הציגו נציגי עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר ועו"ד חנמאל דורפמן, מספר ראיות מרכזיות המעידות על תמיכת חברי הרשימה המשותפת בטרור, מתוך 96 ראיות שהוגשו בבקשה עצמה. כך למשל, הוצגה הודעה רשמית של בל"ד לאחר חיסול של הרוצח סמיר קונטאר, בה נכתב כי המחבל הלבנוני הוא "לוחם חופש".

בדיון תקף עו"ד איתמר בן גביר את איימן עודה, שטען בנאומו כי הוא "ערבי פלסטיני , בן הארץ": "אתה מחבל, מקומך בסוריה. רצח של חיילים אתה לא מוכן לגנות".

במהלך הדיון התפתח עימות בין יו"ר הרשימה המשותפת לאיתמר בן גביר: "פגשתי הרבה דמוקרטים חנונים, עוד לא פגשתי פאשיסט וחנון". בתגובה, בן גביר כינה אותו "מחבל".

איתמר בן גביר נימק את בקשתו לפסילת הרשימה המשותפת וטען כי "הם מהללי שהידים וגזענים וזה מגעיל אותי". בתגובה התפתח עימות בינו לבין ח"כ אחמד טיבי במהלכו טען בן גביר שטיבי מנגב חומוס עם היהודים, וטיבי תיקן אותו ל"גפילטע פיש".

מוקדם יותר נפסלה ח"כ היבא יזביק מהרשימה ברוב של 27 קולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר