מתח שיא בין הרשויות

מנדלבליט לאדלשטיין: אתה חייב לשמוע בקול בג"ץ

הדרמה נמשכת: לאחר שיו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין סירב להחלטת בג"ץ לכנס את המליאה ולהביא לדיון הצבעה על מנוי יורשו, היועץ המשפטי לממשלה עולה להתקפה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הדרמה בכנסת נמשכת: לאחר שיו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, סירב להחלטת בג"ץ לכנס את המליאה ולהביא לדיון הצבעה על החלפת יו"ר הכנסת, ב'כחול לבן' לא מוותרים.

ח"כ אבי ניסנקורן, הודיע על כינוס הוועדה המסדרת היום בשעה 16:15, זאת, בעקבות החלטת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בישיבה ישתתף יועמ״ש הכנסת, עו״ד אייל ינון.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרסם הצהריים את חוות דעתו לפיה התפטרותו של אדלשטיין "אינה מאפשרת את הימנעותו מקיום פסק הדין".

היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, טען כי "ללא מתן הוראות מיוחדות מבית המשפט, לא ניתן יהיה לכנס את המליאה".

מנדלבליט הסביר, כי "התפטרותו של אדלשטיין, מכהונתו כיו"ר הכנסת נכנסת לתוקף בחלוף 48 שעות ממועד מסירתה; כלומר – ביום שישי, בנסיבות אלו, הודעתו של אדלשטיין מהיום על התפטרותו מתפקידו איננה מאפשרת את הימנעותו מקיום פסק הדין".

התפטרותו של אדלשטיין (צילום: באדיבות ערוץ כנסת)

יצוין, כי בתשובתו לבג"ץ תקף אדלשטיין את גישת השופטים, וכתב, בין היתר: "כמי שעמד שנים רבות בראש הכנסת אני מאמין שפסק הדין עלול להוביל, שלא מדעת, למשבר חוקתי, שלא נראה כמותו מאז קום המדינה".

בתוך כך, יו"ר הכנסת המתפטר הודיע ליו"ר העבודה עמיר פרץ כי הוא יחליף אותו כיו"ר כנסת זמני מיום שישי בשעה 11 בבוקר עם כניסת מכתב ההתפטרות שלו לתוקף. פרץ יהיה מ"מ יו"ר הכנסת בתוקף היותו ותיק הח"כים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר