מהומה בכנסת

נתניהו ביום רצח רבין: "מסיתים לרצח נגדי"

"היום, 25 שנים אחרי רצח רבין, יש הסתה מפורשת לרצח כלפי ראש הממשלה ובני ביתו חדשות לבקרים, ואיש כמעט אינו פוצה פה", אמר נתניהו, שנענה בצעקות מח"כים (פוליטי)

(צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן)

מליאת הכנסת מציינת היום (חמישי) ישיבה מיוחדת לציון 25 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, בכינוס מיוחד במליאה. הנואמים שוחחו על הצורך להימנע מהסתה בימינו.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין אמר כי "רצח ראש הממשלה רבין, מחייב אותנו גם היום, להפיק לקחים וליישמם. גם בחלוף עשרים וחמש שנה מאותו רצח נורא, שנאת האחים, ההסתה הפרועה, ההתלהמות, וכן גם האלימות, לא עברו מעולמנו. עלינו לעצור זאת, והאחריות לכך מוטלת על כולנו. משמאל ומימין. מתוך הכנסת ומחוצה לה. עלינו לעשות זאת כדי למנוע את הרצח הבא. הגיעה העת שכולנו ננהג אחרת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא להוקיע הסתה לאלימות מכל צד שהוא: "25 שנים חלפו מאז הרצח הנורא. נזכור שבעברו הרחוק של עמנו ידענו אסונות לאומים שקנאים חסרי רסן עשו דין לעצמם. אם נרשה לאנשי שוליים לנהוג כך גם היום, שוב נמצא עצמנו על סף התהום".

"כולנו חייבים להוקיע תופעות הרסניות של הסתה לאלימות וביזוי מכל צד שהוא. כולנו חייבים לגנות בתוקף גילויי בפועל אלימות פוליטית ואחרת מכל מחנה שהוא. צרור יריות בכיכר העיר לא היה ולא יהיה תחליף להכרעת העם בקלפי. הכרעה הזאת מושגת במדינה דמוקרטית ע"י ויכוח נוקב, הבעת דעות מגוונות, ושכנוע עם מעל במת הכנסת, ומעל במת התקשורת".

נתניהו הוסיף, "אסור לנו לרמוס את חופש הדיבור ובאותו זמן אסור לנו לקבל הסתה לרצח מכל צד שהוא, לא כלפי ציבור כזה או אחר, לא כלפי יהודים לא כלפי הערבים לא כלפי מפגינים ולא כלפי מנהיגים. היום, 25 שנים אחרי רצח רבין יש הסתה מפורשת לרצח כלפי ראש הממשלה ובני ביתו חדשות לבקרים, ואיש כמעט אינו פוצה פה".

בעקבות דברי ראש הממשלה על ההסתה נגדו, פתחו כמה מחברי הכנסת בצעקות. חברי הכנסת יאיר גולן ותמר זנדברג מחו על הדברים ונקראו לסדר.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יארי לפיד אמר בדיון: "מדינת ישראל נמצאת באחד הרגעים הקשים בתולדותיה. זו לא רק המגיפה. זה מה שקורה בתוכנו. ההסתה חזרה. אותה הסתה, בידי אותם אנשים. הפילוג, השסע, השיבטיות – כולם כאן".

"אנחנו חיים בעולם שכל מושג האמת שלו מעורער. האמת והשקר מקבלים מעמד שווה. האלימות לגיטימית. השנאה היא כלי פוליטי. ההנהגה כושלת".

לפיד הוסיף כי "בימים כאלה, נהוג להתגעגע למנהיגים מן העבר. לחשוב מה הם היו אומרים לנו. רבין היה אומר לנו: אל תבלבלו את המוח. אל תתגעגעו אלי. לכו תתקנו, זה התפקיד שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר