מסר תקיף

גנץ נערך לבחירות: "לא אוותר על הרוטציה"

יו"ר כחול לבן מבהיר כי לא יסכים לדחייה נוספת לאישור תקציב המדינה, לא יעביר את אבי ניסנקורן ממשרד המשפטים ולא נרתע מהצבעה על פיזור הכנסת: "לא אאפשר סחבת" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

יושב ראש "כחול לבן" בני גנץ נשמע הערב (שלישי) בריאיון שמסר ל"חדשות 12" כאילו ישראל נמצאת כבר בתקופת בחירות. המסרים חודדו, המשפטים המשמעותיים נאמרו שוב ושוב וניכר היה כי שר הביטחון הבין שנתניהו גמר אומר בליבו: בחירות.

בני גנץ, שמפלגתו מתרסקת בסקרים, הבהיר כי לא יסכים לשום פשרה שתשנה את הסכם ממשלת האחדות עליו חתם לפני כחצי שנה: "לא אוותר על הרוטציה".

במסדרונות הכנסת נשמעו הקולות כי "הליכוד" הציעה לגנץ את המשך קיום הממשלה אילו יזיז מכסאו את שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שנחשב כעוין לנתניהו. הערב גנץ שם לשמועות סוף: "לא אחליף את ניסנקורן בשום מצב. הוא שר משפטים מצוין והוא עומד שם בגללי ובשליחותי".

כנכתב, ניכר שראש הממשלה החליפי מבין שאנחנו בבחירות - אבל הוא עדיין מקווה שעיקר המשבר, הנסוב בנושא תקציב המדינה לשנת 2021, יפתר בחודש שנותר. "אני עדיין שניתן להעביר תקציב, זה מה שצריך עבור המדינה - אבל לא אסכים לפשרה נוספת של 'סיפורי מעשיות'. אולי אפילו אסכים לפיזור הכנסת קודם 23 בדצמבר".

"אנחנו נתעקש שיהיה תקציב 2021 לישראל, זה מה שצריך לקרות. אין סיבה שהוא לא יועבר בכנסת ואת חוק ההסדרים נפתור. צודקים מי שטוענים שיש סחבת בלתי סבירה. זה היה צריך לעבור באוגוסט. אין הסבר הגיוני לסחבת הזו, אני יכול לחסוך לבג"צ את הדיון המבורך - כי ההחלטה תתקבל".

באשר לשאלה מדוע החליט דווקא עכשיו להקים את ועדת הבדיקה לרכש כלי השיט והאם יש בכך שיקול פוליטי השיב גנץ כי הקים אותה כעת "מכיוון שפורסם מידע חדש", כלשונו.

בנוסף הבהיר בני גנץ: "לא אוותר על הרוטציה. יש לנו הסכם ואנחנו נעמוד בהסכם הזה, זה מה שצריך במדינת ישראל"

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו 2 חיילי צה"ל בתאונה קשה ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה"ל כדי להקים 'וועדה תפורה' שהוא התנגד להקמתה רק לפני 4 חודשים ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש'נתניהו צריך להתפטר'. אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר