נתניהו ייפגש בשבוע הבא עם הנשיא אובמה בבית הלבן

הודעה רשמית צפויה להתפרסם היום ■ חוליה נוספת בשרשרת מאמצי ארה"ב לשקם את היחסים עם ישראל בעקבות המשבר שפרץ ביקור הקודם של רה"מ

נתניהו (פלאש 90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בבית הלבן ביום ג' הבא. הודעה רשמית על כך צפויה להתפרסם היום בוושינגטון. מקורות בוושינגטון אמרו, כי הפגישה צפויה להתקיים בוודאות של קרוב ל-100 אחוז.

דבר הפגישה הודלף עוד לפני פגישתו הצפויה של נתניהו עם רם עימנואל, ראש מטה הבית הלבן, שעורך עתה ביקור פרטי בישראל לרגל בר-המצווה של בנו. הפגישה תקיים היום. לדברי המקורות בוושינגטון, ידונו השניים בסדר היום של הפגישה הצפויה בין רה"מ לאובמה.

נתניהו מתוכנן לטוס לפריס ביום ה' השבוע לציון הצטרפותה של ישראל לארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח (OECD) ומשם הוא עומד לצאת לאוטאווה. הביקורים בצרפת ובקנדה תוכננו מזה זמן רב, אך וושינגטון נוספה לתכנית רק ברגע האחרון. הפגישה הצפויה בבית הלבן היא חוליה נוספת במאמצי ארה"ב לשקם את היחסים עם ישראל שהידרדרו בעקבות פגישתו הקודמת של נתניהו עם אובמה, במארס.

בפגישה של אובמה עם מחוקקים יהודיים, בשבוע שעבר, אמר הנשיא כי הוא בילה עם נתניהו יותר זמן מאשר עם כל ראש מדינה אחר. פגישתם המתוכננת בשבוע הבא תהיה הרביעית במספר.

ההערכות הן, שהממשל ידאג להבליט את הפגישה ביום ג', בניגוד לפגישה הקודמת של נתניהו עם אובמה, שנערכה בשעות הערב, הרחק מהתקשורת ותחת איפול כמעט מוחלט. לא מן הנמנע שאובמה ונתניהו יקיימו הפעם מסיבת עיתונאים משותפת.

ביוני צפוי לבקר בוושינגטון נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, שייפגש אף הוא עם אובמה. מבחינת הממשל, הצלחה של שתי הפגישות שמתוכננות לנשיא, עם נתניהו ועם עבאס, תיתן תנופה חדשה למו"מ בין ישראל לפלסטינים.

אתמול אמר ג'ורג' מיטשל, שליח הממשל למו"מ ישראלי-פלסטיני, כי בדעתו לקבוע דדליין למו"מ והוא יכריז על תאריך יעד לסיומו כאשר הוא יעבור משלב שיחות הקרבה לשלב של שיחות ישירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר