איום על ראש הממשלה

גורם משפטי בכיר: אנו כפסע מהכרזה על 'נבצרות' לנתניהו

בעקבות המהלך חסר התקדים, שהוקפא לבסוף על ידי בג"ץ, בו הורה נתניהו להצביע על מינוי אקוניס לשר המשפטים, מול חוות דעת היועמ"ש שזה לא חוקי, במערכת המשפט משגרים איום ברור (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עוברים לאיומים: גורם בכיר במערכת המשפטית אומר, בעקבות סערת מינוי שר המשפטים בישיבת הממשלה בניגוד לחוות דעתו המחייבת של מנדלבליט, כי ראש הממשלה נתניהו "נמצא כפסע מנבצרות" - הכרזה כי הוא אינו כשיר עוד לכהן בתפקידו.

בדברים חסרי תקדים, המובאים ב'חדשות 12', מצוטט הגורם המוגדר כ'בכיר משפטי' כאומר שראש הממשלה נמצא כפסע מנבצרות, לאחר שביצע פיגוע בדמוקרטיה".

"מדובר במשבר החוקתי החמור ביותר שמדינת ישראל הכירה", הסביר הגורם המשפטי הבכיר, התולה בכך את מה שנשמע כאיום ברור על חייו הפוליטיים של בנימין נתניהו.

מנדלבליט, בהצגת כתב האישום נגד נתניהו (צילום: לע"מ / חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בישיבת ממשלה דרמטית במיוחד שנערכה אתמול, דרש תחילה יו"ר כחול לבן ורה"מ החליפי בני גנץ להביא להצבעה מיידית את ההצעה למנות אותו לשר המשפטים.

"שר משפטים עכשיו, ומיד. ואני המועמד. אין מועמד אחר", צעק גנץ. "אני דורש הצבעה עכשיו. לא עוד כמה שעות ולא עוד 48 שעות. ראש הממשלה הוביל כאן זובור... חשבתי שיהיה דיון ענייני. תחמנותכם - אומנותכם. אתם, שרי הליכוד, הרסתם את האפשרות של דחיית הדיון הזה".

בשלב זה, כאשר נרגעו מעט הרוחות הלוהטות, ההצעה למינוי גנץ כשר משפטים עלתה להצבעה - אך נפלה ברוב של 17 נגד 10, לאחר שהליכוד בראשות נתניהו התגייס נגדה.

בעקבות כך, הפתיע ראש הממשלה נתניהו ושלף את שמו של איש אמונו השר אופיר אקוניס, אותו הכין מראש, להעלאה להצבעה עליו כשר המשפטים הבא של מדינת ישראל.

אלא שהיועמ"ש מנדלבליט התנגד לכך בכל תוקף, בשל עיקרון ה'פריטטיות' עליו מורכבת 'ממשלת החליפים', לפיו לא ניתן להצביע בממשלה על אף דבר ללא הסכמתה של מפלגת כחול לבן בראשות גנץ.

אך נתניהו התעקש, ובעוד היועץ המשפטי לממשלה מתריע וגוער כי "זו הצבעה נגד החוק", שמו של אופיר אקוניס הועלה בכל זאת להצבעה ועבר ברוב של קולות שרי הליכוד והימין.

מנדלביט זעם על כך והתרעם בקול: "זה דבר חסר תקדים, שהעליתם להצבעה הצעה לא חוקית, בניגוד לעמדת היועץ. שלא תחשבו שההצבעה הזו תעבור. גם אי אפשר להתעלם מזה שסתמו את פי ולא נתנו לי להגיד את דעתי".

מעט לאחר הישיבה, הוא אף שיגר מכתב חריף לנתניהו, בו חזר על עמדתו לפיה מינויו של אקוניס לשר המשפטים איננו חוקי, ובהתאם לכך גם סירב לייצג כנהוג את עמדתו של ראש הממשלה בדיון בבג"ץ שנערך בערב.

באותו דיון, כצפוי, שופטי בית המשפט העליון הקפיאו את המהלך, והוציאו צו על תנאי המורה לנתניהו לנמק עד דיון נוסף שייערך היום בצהריים, וישודר בשידור חי, מדוע הוא סבור שמינוי אקוניס הינו חוקי, בעוד לדעתם ולדעת היועמ"ש הוא אינו כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר