דיווח בארה"ב

בחלוף יותר מ-3 חודשים: זה השגריר החדש בישראל

תומס נידס, בנקאי ממשפחה יהודית, שהיה בעבר סגן מזכיר המדינה לענייני משאבים בממשלו של אובמה, הוא המועמד המוביל של הנשיא ביידן לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
תומס נידס (צילום: מזכירות המדינה)

לפי דיווח בעיתון ה"וושינגטון פוסט", המועמד המוביל לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל הוא תומאס נידס, בנקאי יהודי בן 59 שבעברו בזמן ממשל אובמה שימש בתפקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקנית כסגן מזכיר המדינה לענייני ניהול משאבים.

נידס, הוא סגן הנשיא של התאגיד האמריקני "מורגן סטנלי". על אף היותו בן למשפחה יהודית, נידס נשוי לנוצריה, בכירה ברשת התקשורת CNN אליה נישא בחתונה נוצרית. נידס היה המועמד של הילרי קלינטון לתפקיד ראש סגל הבית הלבן לו הייתה מנצחת בבחירות.

אהרון דיוויד מילר, מומחה אמריקאי יהודי למזרח התיכון, ששימש כיועץ למזרח התיכון לכמה מזכירי מדינה אמריקניים, שיבח את הבחירה בנידס, חברו: "הוא לחלוטין פרו-ישראלי, אבל לדעתי יש לו את היכולת לבצע את הניתוק ההכרחי כדי למצוא את האיזון בין יחסי ארצות הברית וישראל ובין שמירת האינטרסים של ישראל והגנה עלינו. הוא הבחירה המושלת. הוא חכם, ויכול להיות שגריר מעולה".

על פי הדיווח בעיתון שמתבסס על גורמים בבית הלבן, ביידן צפוי להודיע על מינוי שגרירים למדינות מפתח נוספות. על פי העיתון ההסבר להתמהמהות שלו במינוי השגרירים, יותר משלושה חודשים לאחר מינויו היא העובדה שהוא מכיר אנשים רבים והיה לו צורך למצוא את התפקיד המתאים לכל אחד תוך כדי שמירה על גיוון המועמדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר