לקראת שנים באופוזיציה?

תסכול בסיעות החרדיות: "הממשלה יציבה"

במהלך דיוני תקציב המדינה במליאת הכנסת, חברי הכנסת החרדים לא יכלו להסתיר את הדאגה מיציבות הממשלה, בטח לאחר אישור התקציב: "לקראת שנים באופוזיציה" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי והשר יאיר לפיד, הלילה במליאה (צילום: דוברות הכנסת)

חברי הכנסת החרדים ישבו הלילה (חמישי) במליאת הכנסת וצפו בראש הממשלה, נפתלי בנט, ורה"מ החליפי, יאיר לפיד, מאושרים מעוד סעיף בתקציב המדינה שמקבל את אישור הכנסת. לפנות בוקר תקציב המדינה לשנת 2021 אושר, במהלך היום הכנסת תאשר גם את התקציב לשנת 2022 לצד חוק ההסדרים.

אישור תקציב המדינה צפוי להעניק לממשלת בנט-לפיד יציבות נוספת. יאיר לפיד, שבכל מצב ייכנס ללשכת רה"מ - גם אם הממשלה לא תשרוד, פיקד על אישור התקציב, בכדי לעבור בשלום את הרגע הגורלי של ממשלתו.

הח"כים החרדים שיצאו להפסקות קצרות מהמליאה לא יכלו להסתיר את התסכול מהמצב. אחד מראשי הסיעות החרדיות התבטא הלילה מחוץ למליאה: "אנחנו לקראת שנים באופוזיציה".

בסיעות החרדיות הגיעו לכלל מסקנה כי מדובר בממשלה יציבה, ממשלה שיהיה קשה להפיל: "הם יציבים יותר ממשלות הימין, ראש ממשלה ושר משפטים שבקושי עוברים את אחוז חסימה, מה יגרום להם ללכת לבחירות? מפלגות שמאל שסוף סוף חזרו לשלטון. זו ממשלה יציבה מאוד, לא משנה מה הנסיבות ליציבות, אבל זו עובדה שהיא יציבה".

אריה דרעי זועם במליאה, הלילה

ועדיין, חברי הכנסת החרדים דוחים - בשלב זה - כל חיזור מצד הממשלה: "יאיר לפיד עדיין בטוח שאחרי אישור התקציב אנחנו ננהל איתו משא ומתן, הוא טועה, הוא לא קורא את המפה נכון", התבטא ח"כ מ'דגל התורה' והוסיף: "גם לאלו מתוכנו שיש להם ביקורת על התנהלות 'הליכוד' - יודעים שאין לנו לאן ללכת. שנשב עם איווט ליברמן שונא החרדים? עם מתן כהנא הורס היהדות? עם מי? ובכלל, בלי קשר לזהות חברי הקואליציה הנוכחית, אנחנו נאמנים לגוש הימין ושומרי המסורת".

גורם ב'יש עתיד' אמר הלילה ל'כיכר השבת': "החרדים לא יכולים לבוא בטענות נגד התקציב והממשלה בזמן שהם עצמם לא מוכנים לנהל איתנו שיחות. יאיר לפיד הצהיר שדלתו פתוחה לנציגים החרדים, לאו דווקא שיצטרפו לממשלה אלא אפילו רק בכדי לנהל שיח, לדבר, לשמוע את הצרכים שלהם, הם לא עשו זאת. מקווה שאחרי התקציב הם יתנהלו אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר