נגד הרבנים הראשיים

הרב אליעזר מלמד: תומך ברפורמת הגיור

רב היישוב הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, מפרסם הבוקר הודעת תמיכה ברפורמת הגיור של שר הדתות מתן כהנא: "כך היא ההלכה מימים ימימה, שכל רב מוסמך לגייר" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר מלמד (נועם רבקין פנטון / פלאש 90)

הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה, הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא תומך בסעיף המרכזי של רפורמת הגיור שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא, לפיו רבני הערים יוכלו להקים בתי דין לגיור. יצוין כי מדובר בעמדה הנוגדת לעמדת הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו שהתבטאו כי מדובר ב"הרס היהדות".

לדברי הרב מלמד: "הנני תומך ביוזמתו של שר הדתות מתן כהנא, בהחזרת סמכות הגיור לרבנים מקומיים. כך היא ההלכה מימים ימימה, שכל רב מוסמך לגייר. וכך נהגו גם במדינת ישראל עד לפני כשלושים שנה. וכך ראוי ונכון כיום, כדי לפתוח את מירב הדלתות בפני העולים ממשפחות ישראל שאינם יהודים להתגייר כהלכה".

הרב מלמד הוסיף: "הנני תקווה שיוזמה זו תוסיף תורה ומצוות בישראל, ובזכותה יותר עולים יחזרו לצור מחצבתם, ויותר יהודים מבני הארץ יתחזקו בשמירת המסורת, באהבת התורה ובקיום המצוות".

כזכור, שמו של הרב מלמד עלה לכותרות בשנה האחרונה לאחר שנפגש עם נציגים רפורמים והותקף בחריפות על ידי הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף ורבה של ירושלים, הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר