"ישראל תישאר יהודית"

מתקפה על מנסור עבאס אחרי שהכיר בישראל כיהודית

ציפה לזה? אחרי שהפתיע ואמר כי מדינת ישראל "תישאר מדינה יהודית", נתון יושב ראש מפלגת רע"מ מנסור עבאס תחת מתקפה, גם בתוך מפלגתו • הגינויים וההסתייגויות (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עבאס (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחרי שאמר כי "ישראל היא מדינה יהודית וככה היא תישאר". יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס נתון למתקפה פנים מפלגתית.

מסעוד גנאים, מי ששימש בעבר כיו"ר המפלגה אמר כי "לא כל עמדה אישית של עבאס מייצגת את עמדתה הרשמית של התנועה האסלאמית ורע"ם".

גנאים הוסיף: "אנחנו בתנועה ובמפלגה לא מכירים במדינה כיהודית, ופועלים כדי לשנות את יחס המדינה לכלל האזרחים כיחס שווה ללא קשר לשייכות לאומית. אנחנו כמובן לא מתכחשים למציאות שבה מדינת ישראל מגדירה עצמה כיהודית, אך לא מקבלים ולא מכירים במציאות הזאת".

יו"ר ועדת המעקב, חכ"ל מוחמד ברכה אמר כי "הבעיה עם רע"ם ועבאס היא לא הצהרה כזו או אחרת, אלא החטא העיקרי הוא החתימה על קווי היסוד של ממשלת ימין מובהקת". עוד אמר ברכה כי "כל הצהרה מבין הצהרות הנפל של מנסור עבאס רק מוסיפה עוד נדבך של החטא העיקרי. דבריו האחרונים של עבאס שוללים את דרישת השוויון הלאומי והאזרחי של האזרחים הערבים".

חבר הכנסת איימן עודה תקף גם הוא, כצפוי, את יריבו הפוליטי במגזר ואמר: "מנסור עבאס פילג את אחדות החברה הערבית בישראל והכיר במדינה יהודית, שזו מחלוקת עיקרית עם התנועה הציונית, ועוד מוסיף שהמדינה תישאר יהודית. זהו שפל חסר תקדים, שהילידים הם אלה שמבקשים שוויון מהמהגרים".

גם ח"כ אחמד טיבי הצטרף למקהלת המגנים. לדבריו, "‏ההתבטאות של מנסור עבאס היא כניעה לחוק הלאום. לראשונה ח"כ ערבי מקבל את המציאות של חוק הלאום, שמבוסס על עליונות יהודית ונחיתות פלסטינית. לא נקבל גזענות ועליונות בשום מצב, גם אם אחרים יקבלו אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר