יחסים בחימום

בכיר ישראלי נועד בטורקיה עם יועץ ארדואן

מנכ"ל משרד החוץ הגיע לאנקרה, בביקור בכיר ישראלי ראשון מזה שש שנים, ונפגש עם יועצו הקרוב של נשיא טורקיה, לקראת ביקור נשיא המדינה הרצוג, הצפוי בחודש הבא (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ביקר בחודש שעבר בחשאי בטורקיה כחלק מההכנות לקראת ביקור נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, בטורקיה - שצפוי להתקיים בחודש הבא, כך פורסם הערב (רביעי) ב-'Ynet'.

אושפיז נועד עם יועצו הבכיר של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, איברהים קאלין, המכהן כיועץ התקשורת של הנשיא, אבל גם מייעץ לו בנושאים מדיניים ונמצא במעגל הקרוב ביותר שלו.

הקשר עם קאלין נשמר לאורך תקופה ארוכה על ידי הממונה בשגרירות ישראל באנקרה, אירית ליליאן, וליועץ היה תפקיד משמעותי באירוע מעצרם ושחרורם של בני הזוג אוקנין. מאז הקשר עימו התחמם באמצעות השגרירות באנקרה - עד להגעת מנכ"ל משרד החוץ לביקור

זהו ביקור ראשון בדרג מדיני כה בכיר בשש השנים האחרונות, כאשר בפעם ההיא, ב-2016, ביקר בטורקיה מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם אחרי פיגוע ההתאבדות באיסטנבול שבו נרצחו שלושה תיירים ישראלים.

במקביל, בטורקיה דווח כי בכיר טורקי צפוי להגיע בקרוב לביקור בישראל כחלק מאותן הכנות לביקורו החשוב של הרצוג בטורקיה, שאמור לסמן את נרמול היחסים בין שתי המדינות. כזכור, לפני מספר שבועות אמר ארדואן כי הרצוג יבקר בטורקיה בחודש הקרוב, ובמקביל גם שר החוץ יאיר לפיד הוזמן להשתתף בפורום אנטליה לדיפלומטיה שייערך בעוד מעט יותר מחודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר