קואליציה דורסת

ועדה לטיפול במשבר באוקראינה תוקם ללא הסכמות

ועדת החוקה תאשר הקמת ועדת משנה "לטיפול בזכאי חוק השבות", שם כיסוי לוועדת העלייה והקליטה, בשל המשבר באוקראינה, ללא הסכמות מפלגות האופוזיציה (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פליטים מאוקראינה, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פול)

מלחמת רוסיה-אוקראינה נמשכת, ולאחר כמעט שבועיים ישנם כבר כשני מיליון אוקראינים פליטים, שברחו למדינות סמוכות, ומעטים מהם אף הגיעו לישראל. הממשלה טרם הגדירה את מדיניות הקליטה שלה לאוקראינים שאינם יהודים, אך משקיעה כסף רב למען קליטת יהודי אוקראינה, שמבקשים לעלות ארצה.

למען זה החליטו בכנסת לחתור למען הקמת ועדת עלייה וקליטה, אחרי שבתשעת חודשי ממשלת בנט-לפיד היא לא הוקמה בשל היעדר הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה.

משלא ניתנה הסכמת האופוזיציה למהלך, הבוקר (שלישי) החליטה הקואליציה על מהלך חד צדדי נוסף, שרומס את עיקרון ההסכמות בכנסת: ועדת החוקה תקים ועדת משנה לזכאי חוק השבות וקשר עם התפוצות, שם כסות לוועדת העלייה והקליטה, בראשה יישב ח"כ יום טוב חי כלפון מימינה.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב, אמר: "ועדת החוקה מופקדת על חוק השבות וחוקי היסוד של מדינת ישראל. בשעה גורלית זו, המשפיעה על חייהם של מאות אלפי זכאי חוק השבות ועל קהילות יהודיות רבות, עלינו לוודא שהכנסת מנהלת את תפקידה כגורם מפקח ומבקר. 'ובמקום שאין אנשים, השתדל להיות איש' (אבות ב', ה'). עד אשר תוקם ועדת העליה, הקליטה והתפוצות בכנסת, תמלא ועדת המשנה את התפקיד הדמוקרטי והציוני החשוב הזה, ואני בטוח שחבר הכנסת כלפון יטיב לעסוק במשימה. אני מקווה שאחד מחברי האופוזיציה החברים בוועדה יסכים להצטרף לוועדת המשנה ובכל מקרה נקפיד לשתף גם את חברי האופוזיציה בעבודת ועדת המשנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר