פסגת הרצוג-ארדואן

ישראל וטורקיה: יוקם צוות לטיפול במשברים

הנשיא הרצוג אמר בתדרוך לכתבים כי "מצא בארדואן מארח שהיה פתוח לדיאלוג אמיתי", אך לא מיהר לקשור כתרים: "כל תהליך נטול אשליות - אנחנו לא שוכחים את העבר" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הנשיאים הרצוג וארדואן בהצהרה המשותפת, אמש (צילום: חיים צח, לע"מ)

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, יחתום היום (חמישי) את ביקורו בטורקיה, במרכזו עמדה פגישתו עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, שעתידה לסיים 14 שנות סכסוך בין ירושלים לאנקרה.

בתדרוך שמסר לכתבים הישראליים שהגיעו במשלחת סיפר הרצוג על הדברים שעלו בשיחת הנשיאים, שהתארכה מעבר למתוכנן, ופירט על התוכניות שעלו כדי למנוע משברים גדולים בעתיד.

"הביקור היה ביקור חשוב בעל מטענים רגשיים בהיסטוריה שבין שתי המדינות ושני העמים. היסטוריה רוויית פרקים וגם היסטוריה של עליות ומורדות ורגעים לא פשוטים", אמר הנשיא.

"נכנסתי לתהליך בצורה מפוקחת בשיתוף פעולה עם הממשלה. התהליך נבחן לאורך כמה חודשים. אני מצאתי מארח שהיה פתוח לדיאלוג אמיתי. ירדנו לפרטים ושוחחנו על שורה של נושאים - שאני כעת מעביר לממשלת ישראל. תוצאות הביקור יבחנו על פי התוצאות בשטח", הוסיף.

הרצוג אמר כי ישראל וטורקיה תפעלנה להקמת צוות לפתרון סכסוכים בין המדינות: "דיברנו על מנגנון למניעת חיכוכים. כל התהליך נטול אשליות. הפסגה נועדה לשדר מסר של תקווה לכל מי שחושב שאלימות ועימות יביאו למשהו. התהליך יכנס לעבודת מטה פנים מדינתית. לא שוכחים את העבר ומסתכלים על העתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר