גיסו של סיטבון ל"כיכר השבת":

"הוא חף מפשע; התנהלות שב"כ - בדיוק כמו באיראן"

יונתן ברוך, גיסו של הזמר החרדי דוד סיטבון שנעצר השבוע על-ידי השב"כ - בחשד לפעילות נגד ערבים, תוקף בחריפות את התנהלות השב"כ שלא מאפשר לעצור לפגוש עורך-דין. "גם רוצחים שפלים, עם דם על הידיים, קיבלו היתר לראות עורך-דין", הוא אומר בראיון ל"כיכר השבת". והוא גם מתייחס לחשדות (בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |
מימין: האח מנסה להתאבד, אמש. צ´: פלאש 90, שטורעם

"התנהלות השב"כ פוגעת בערכי הדמוקרטיה ובזכויות האדם המנימליות", כך אומר ל"כיכר השבת" יונתן ברוך, גיסו של הזמר החסידי דוד סיטבון מירושלים - שנעצר בתחילת השבוע בחשד לפעולות נגד ערבים.

הבוקר (רביעי) נערך דיון בעניינו בבית-משפט העליון, בפני השופט אדמונד לוי. בצעד מוזר ותמוה, העצור, סיטבון, לא נכח בדיון - מטעמים לא ברורים.

השופט לוי נזף בחריפות בפרקליטות המדינה ובשב"כ על כך שלא הביאו לדיון את סיטבון ואת חיים פרלמן - מי שכונה בתקשורת "המחבל היהודי".

מלבד העובדה שהם לא הובאו לבית-המשפט, נמנעה מהם גם הזכות להיפגש עם עורך-דין.

"קיבלתי תשובה מוזרה שאף-פעם לא שמעתי", אמר השופט לוי, על תשובת השב"כ והפרקליטות, בנוגע למניעת המפגש עם עורך-דין.

"בכל שנות כהונתי כשופט", אמר לוי, "לא ראיתי מקרה בו אני מורה להביא את העצור לבית המשפט ולא מביאים אותו".

"בכל מקרה צריך להביא אותם לבית המשפט, ארצה לשמוע גם את העצור, הוא חי בוואקום, לא יכול להתקיים דיון בלי נוכחות העוררים. בית המשפט חייב לשמוע אותם, זה לא עניין שרוצה או לא רוצה. יש עורר שמנותק מן העולם וזכותו האלמנטרית שיסבירו לו את מצבו ושיש לו עורך דין".

דבריו החריפים של השופט, הדהימו את הפרליטות ואת השב"כ שנותרו ללא מענה.

כישלון השב"כ

"גם רוצחים שפלים עם דם על הידיים קיבלו היתר לראות עורך-דין", אומר גיסו בשיחה שקיימנו עמו לאחר הדיון. "ההתנהלות הרקובה פוגעת בכולם".

הגיס, יונתן ברוך, מרגיש היטב את כאב המשפחה. "המשפחה עשתה עלייה לישראל כדי לחזק את היישוב היהודי. הם לא זכו לרגע אחד של נחת. בינתיים, הם קיבלו רק אכזבות מהמדינה", הוא מספר.

"אחיו של העצור, יוסף, הוא נפגע טרור. לא נתנו לו לראות את אחיו - דבר שמנוגד בכל מדינה דמוקרטית. זו דיקטטורה שמתאימה למדינות עולם שלישי, או לאיראן".

והאם הוא מאמין בחפותו של העצור? "הבחור חף מפשע. הוא לא עשה רע לאף-אחד. הלבישו תיק על אדם שלא שייך לזה. בסוף זה יתברר כעוד אחד מכישלונות השב"כ הישראלי".

האח מאיים להתאבד

אמש, בשעת לילה מאוחרת, איים אחיו של העצור להתאבד. הוא עלה לגג בניין בירושלים ואיים לקפוץ ממנו - אם לא יראה את אחיו.


כוחות גדולים של מד"א, הצלה ואף צוותי מו"מ של המשטרה הוזעקו לזירת האירוע, והחלו לנהל דין ודברים עם האח המתבצר על הגג.

הדיווחים על-כך בכלי התקשורת הביאו לאזור מאות סקרנים שהתקבצו בזירת האירוע. רק אחרי משא ומתן שנמשך דקות ארוכות, חזר בו סיטבון האח מן האיום, הורד מן הגג והועבר לחקירת המשטרה.

כשירד מן הגג, אמר יוסי סיטבון: "השב"כ מושחת, המשטרה מושחתת, הם בעד ערבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר