ערב מתוח במפלגת השלטון

מדגם דרמטי מסמן: מהפך בצמרת 'הליכוד', ותיקים נדחקים

הקלפיות בליכוד נסגרו. מדגם 'עכשיו 14' של דיירקט פולס מציג מהפך דרמטי בצמרת הרשימה • אלו הח"כים הוותיקים שנדחקים ואלו החדשים שמתברגים למעלה • הנתונים והפרשנויות (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הבחירות בליכוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האם צמרת הליכוד מתחלפת? כך נראה לפחות ממדגם 'עכשיו 14', שנערך הערב (רביעי) על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בקרב מדגם מייצג של כלל מתפקדי הליכוד. "ניתן להעריך כי שמות חדשים ומפתיעים מתברגים בצמרת המובילה, כאשר השמות החמים מאנשי העשירייה השנייה בבחירות הקודמות עוברים לקדמת הבמה".

לפי מדגם 'עכשיו 14', זו החמישייה הראשונה של הליכוד, לא בהכרח לפי הסדר הסופי. בבלוק הראשון, אחרי יושב ראש התנועה נתניהו, במקומות 2 -6: יריב לוין, אמיר אוחנה, יואב קיש, דוד אמסלם ויואב גלנט.

בבלוק הבא במקומות 7-11, מתברגים כפי שמסתמן: אלי כהן, ניר ברקת אבי דיכטר וישראל כ"ץ. בדיירקט פולס מעריכים בסבירות גבוהה כי גלית דיסטל אטבריאן בדרך להיות האישה הראשונה של הליכוד. כל אלו סוגרים את העשירייה הראשונה.

בעשירייה השנייה, במקומות 12 עד 17 נמצאים בסבירות גבוהה לפי המדגם: מיקי זוהר, שלמה קרעי, שיריון, ארז תדמור, שיריון נוסף, ומירי רגב. הבלוק האחרון איתו נסגר המדגם, במקומות 18 -25, כאמור לא בהכרח לפי הסדר הזה: בועז ביסמוט, נציג של מחוז השפלה, אופיר כ"ץ, נציג מחוז הגליל והעמקים, נציג מחוז הנגב, אופיר אקוניס, טלי גוטליב ומאי גולן.

"צוות המדגם של דיירקט פולס עשה את מיטב המאמצים לפענח את השפעות המצביעים המאורגנים בליכוד, "הדילים". רק במהלך הלילה נדע האם ועד כמה הצלחנו להעריך את תוצאות האמת גם הפעם", אומרים עורכי המדגם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר