הפלסטינים מרוצים

"ישר כוח": הברכה בעברית ששיגר בכיר באש"ף לגלאון

ברשות הפלסטינית אהבו את דבריה של זהבה גלאון, יושבת הראש הנבחרת של מרצ. בכיר בהנהגת אש"ף וחבר הפת"ח שיגר מכתב ברכה רשמי בעברית: "ריגשת את כולנו" (פוליטי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
גלאון בחגיגות הניצחון, אתמול (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מוחמד אל-מדני, בכיר באש"ף וחבר באגון הפתח, שיגר מכתב בעברית לזהבה גלאון, היו"ר הנבחרת החדשה ישנה של מפלגת מרץ. כך פורסם היום (רביעי) בחדשות 12.

המכתב שוגר פחות מיממה לאחר הפריימריז במפלגת השמאל, שבו זכתה גלאון. "בשמי ובשם ההנהגה הפלסטינית אני שולח לך / לכם את ברכותינו לניצחונכם בבחירות המקדימות", כותב הבכיר באש"ף בין היתר.

עוד כותב אל מדני כי גלאון "ריגשה" בנאום הניצחון כאשר דיברה על מאבק לשיווין בין ערבים ליהודים. "ריגשת את כולנו בנאום הניצחון באומרך: 'המאבק לשוויון בין יהודים וערבים - חי וקיים, והמאבק לסיום הכיבוש ולמען השלום חי וקיים', דבר שמעיד על הקווים המנחים הרציניים והאמיצים במצע מפלגת מרצ. ישר כוח ובהצלחה".

גלאון, אחת הדמויות המזוהות עם מפלגת מרצ מאז הקמתה, הייתה יו"ר המפלגה במשך 6 שנים, עד שהחליטה על פרישה מהפוליטיקה לפני כ-4 שנים. הפעם, מאז שנודע כי יו"ר המפלגה היוצא, ניצן הורוביץ, פורש מהבחירות לראשות המפלגה, וכן שהשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לא תתמודד - החליטה גלאון לשוב, במטרה לכבוש את ראשות הרשימה. אתמול היא ניצחה.

גלאון התמודדה רק למקום הראשון ולא ליתר מקומות הרשימה, ועמדה ביעדה. באשר למקומות אחריה הרי שהסדר שבחרו מצביעי מרצ כזה: ח"כ מוסי רז יוצב במקום השני, לאחר שניצח את הבחירות המקדימות לרשימה עצמה; אחריו יו"ר סיעת מרצ בכנסת היוצאת, מיכל רוזין; במקום הרביעי יהיה עלי סלאלחה; סגן שרת הכלכלה, האלוף במילואים יאיר גולן, ששאף לזכות בראשות המפלגה, התדרדר למקום החמישי והספק ריאלי. במקום השישי גבי לסקי, ובמקום השביעי בלבד - ניצן הורוביץ, שר הבריאות ויו"ר המפלגה היוצא, שכוחו נחלש דרמטית במהלך כהונת ממשלת בנט-לפיד. במקומות לא ריאליים אף יותר ניתן למצוא את יריב אופנהיימר וכן את אורי זכי, בן זוגה של השרה תמר זנדברג.

עם היוודע דבר התוצאות, מסרה יו"ר מרצ גלאון נאום לבוחרים, וקראה: "לכל מי שהספידו את מרצ, יש לי חדשות בשבילכם: כמו עוף החול שקם מהעפר לחיים חדשים - הלילה הזה מרצ קמה לתחייה - ומהלילה, מרצ חוזרת לעלות. ב-1 בנובמבר אנחנו נראה מאות אלפי שמלאנים נוהרים למרצ ומכניסים אותנו בענק לכנסת ולממשלת השינוי. כי גם הם יודעים - לפיד צריך מרצ חזקה לשמאלו, וגנץ צריך מרצ חזקה לשמאלו. אני יכולה לספר לכם שהטלפון הראשון שלי יהיה לראש הממשלה לפיד, ואני הולכת לומר לו שמרצ בראשותי תהיה שחקנית מפתח בממשלה שלו, אנחנו נהיה דופן חזקה לשמאלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר