"כפיות טובה"

ניצן הורוביץ זועם על חבריו ב'מרצ' ומסנן שיחות טלפוניות

אחרי שנדחק בפריימריז למקום השביעי ברשימה לכנסת, כועס יו"ר מרצ היוצא הורוביץ על חבריו בסיעה ולא עונה לשיחות הטלפון שלהם (פוליטי)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
כועס על חבריו. הורוביץ (צילום: David Cohen/Flash90)

ניצן הורוביץ', יו"ר מפלגת מרצ היוצא, שנדחק בפריימריז למקום השביעי ברשימה לכנסת בבחירות הקרובות, כועס על חברי סיעתו ולא עונה לטלפונים של חלקם. כך דיווח הבוקר (ראשון) זאב קם ב'כאן' רשת ב'.

לחברי הסיעה שעמם כן שוחח, אמר הורוביץ כי הוא כועס ומאוכזב מהם על כך שלא סייעו לו להיבחר במקום יותר גבוה. לפי הדיווח ב'כאן', פעילים במרצ ששוחחו עם הורביץ הגדירו את היחס אליו מצד חברי סיעתו כ"כפיות טובה".

גם על יושבת הראש החדשה, זהבה גלאון, כועס הורוביץ ואף הבהיר לה זאת בשיחתם. כך לפי הדיווח בתאגיד השידור הציבורי.

היום בצהרים צפויים במפלגת מרצ להתכנס לישיבת סיעה, ראשונה מאז הפריימריז. בין היתר ידונו בה איך להיערך לקמפיין הבחירות המסיבי שמתכננים נגדם ביש עתיד, במטרה להתאחד עם 'העבודה'.

לפיד מנסה לאחד את 'העבודה' ו'מרצ' דרך נגיסה משמעותית במספר המצביעים שלהן. לפי דיווח שניתן ביום חמישי ב'כאן רשת ב', בכירים ב'יש עתיד' אמרו כי בתוכניתם "לשאוב מנדטים מהעבודה ומרצ כדי לאחד את מרב מיכאלי (יו"ר 'העבודה'; י"ג) וזהבה גלאון (יו"ר 'מרצ' החדשה-ישנה; י"ג) לרשימה אחת".

הדברים הללו נאמרים בעקבות מערכת הבחירות הקודמות, אז לפיד פעל כדי "לשמור על הגוש" והסכים להקטין את 'יש עתיד' ובלבד ששלוש מפלגות אחרות בגוש - 'כחול לבן', 'העבודה' ו'מרצ' - תעבורנה את אחוז החסימה ותמנענה מגוש הימין להשיג 61 מנדטים.

"הפעם אין כוונה לנהוג בזהירות ובעדינות בשתי המפלגות הללו ('העבודה' ו'מרצ'; י"ג), אלא להיפך, לגדול על חשבונן, גם במחיר של הורדה שלהן אל מתחת לאחוז החסימה, ובכך למעשה להכריח אותן להתחבר ולהתאחד", אמר גורם במפלגה ל'כאן רשת ב'.

בנוסף לרצון לאחד את שתי המפלגות בעל כורחן, ישנה מטרה נוספת במהלך: 'יש עתיד' גדולה בהפרש משמעותי מ'המחנה הממלכתי' תמנע מבני גנץ לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, ותאלץ אותו לשבת - שוב - תחת יריבו יאיר לפיד, סגנו לשעבר ב'כחול לבן', אם אכן לגוש השמאל-מרכז יהיו 61 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר