חמישה מנדטים?

'הבית היהודי' מנע איחוד עם שקד; יוסי ברודני: "עיכוב טכני"

פעילים במפלגת הבית היהודי מנעו את אישרור ההסכם שהושג בין יוסי ברודני לאיילת שקד לריצה משותפת בבחירות - אך יו"ר הבית היהודי משוכנע כי האיחוד יתרחש, ויעבור את אחוז החסימה (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השרה איילת שקד הייתה אמורה לחתום על הריצה המשותפת היום (שני) ולהכריז על כך במסגרת מסיבת עיתונאים יחד עם יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני, אחרי שהגיעה להבנות מול חגית משה ובכירי המפלגה.

אך בינתיים, ההכרזה החגיגית נדחתה וזאת בשל העובדה שמרכז הבית היהודי לא אישרר בכינוס אמש את היוזמה לריצה משותפת, על פי התנאים שהושגו כי שקד תהיה בראש הרשימה, תרוץ תחת השם הבית היהודי עם האות ב', ובפתק בקלפי יהיה רשום "הבית היהודי בראשות איילת שקד".

בכירי הבית היהודי, שמנעו את ההצהרה על האיחוד המסתמן, מסרו לאנה ברסקי במעריב: "יש להציב את יוסי ברודני בראש הרשימה. לא נסכים למה ששקד רוצה, הפתק צריך לשאת את השם 'הבית היהודי' ללא צירוף המילים 'בראשות איילת שקד'. כמו כן, אנו דורשים שוויון ברביעייה הראשונה: המקום הראשון והשלישי חייבים להיות שלנו".

אחד מחברי מרכז הבית היהודי כתב, "פעם אחר פעם, ראשי מפלגת הבית היהודי בגדו בחברי המרכז שלהם. קודם היו אלו בנט ושקד, המנהיגים שנטשו את הספינה ברגע קריטי, כשכבר היה מאוחר לעשות משהו. מכיוון שניר אורבך שיתף עימם פעולה, בחרו חברי המרכז להעדיף את חגית משה על פניו של אורבך, כדי להתחיל משהו חדש. מהר מאוד גילינו שלא התחיל שום דבר חדש".

חבר המרכז כתב על כך שבמשך מספר שבועות שמתרוצצות שמועות על חבירה לאיילת שקד, "דבר שרוב מוחלט של חברי מרכז הבית היהודי, מתנגדים לו". משה כמובן הכחישה וגם ברודני טען שעד הסוף הוא רץ לבד.

"אבל בסוף, נרקמת לה שותפות, שלא רק מבריחה את חברי מרכז הבית היהודי מהמפלגה, אלא מסכנת את כל הימין. ברור שמפלגת הכלאיים לא תעבור את אחוז החסימה כששקד בראשה, הביזיון של הבית היהודי יהיה מטורף, אבל גם הימין כולו עלול לשלם את המחיר. אני, וחברים רבים במרכז הבית היהודי, לא נתמוך ולא נצביע לנוכלים שמבקשים את כוחנו וקולנו".

ברודני עצמו אמר בשיחה עם שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio אמר לגבי החלטת מרכז המפלגה לדחות את אישור האיחוד, כי "הבית היהודי זו מפלגה תוססת, חיה וקיימת. הם לא דחו את ההסכם, יש עוד כמה פרטים טכניים לחלוטין שנסדר אותם".

הוא הסביר מדוע התנגדו לריצה משותפת של שקד עם הנדל: "אמרנו בצורה ברורה – הבית היהודי בעד ממשלת ימין, אבל אנחנו לא פוסלים אף אחד ללא יוצא מן הכלל. זה הקו לאורך כל הדרך. לא פסלנו את הנדל באופן אישי, אלא את הקו האידיאולוגי שלהם. עם ישראל צריך ממשלה רחבה".

על פי כל הסקרים, הן הבית היהודי והן הרוח הציונית – המפלגה שבראשה עמדה שקד עד הפילוג – לא עוברות את אחוז החסימה. אבל ברודני אומר כי "אנחנו מחזיקים סקרים שבהם אנחנו עוברים את אחוז החסימה, בסקר שלנו האיחוד מביא חמישה מנדטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר