שבוע לבחירות

דיון חירום בבית היהודי; שקד מכנסת הערב מסיבת עיתונאים

הסקרים הבלתי מחמיאים שלא מעבירים אותה את אחוז החסימה הובילו לדיון חירום, שבו קראו חלק ממנהיגי הבית היהודי לשקד שתפרוש (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בתשרי תשפ"ג | 25.10.22
תפרוש? שקד (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

במפלגת 'הבית היהודי', המתמודדת יחד עם איילת שקד במערכת הבחירות לכנסת, שתתקיים בעוד שבוע בדיוק, נערך היום (שלישי) דיון חירום. על הפרק - שאלת הפרישה לאור הסקרים הבלתי מחמיאים שלא מעבירים את המפלגה מעבר לאחוז החסימה.

יו״ר הבית היהודי חגית משה לחצה על שקד לפרוש: ״אנחנו מפלגת ימין ויש לנו אחריות. אם יהיה לנו חצי אחוז שיחסר לגוש, לא יסלחו לנו. צריכים לשקול טוב טוב ולפרוש״.

לפי הדיווח של עמית סגל, הדברים נאמרו בישיבה בגבעת שמואל אך גם בימים האחרונים. שקד עומדת בראש הרשימה אך בראש המפלגה עצמה עומדת חגית משה, וגם מנכ״ל המפלגה שותף לעמדתה.

שקד הודיעה כי הערב בשעה שמונה תכנס מסיבת עיתונאים.

שקד עצמה אמרה אתמול כי היא ממשיכה במירוץ. בראיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' בתחילת השבוע אמרה: "אני חושבת שבלי הבית היהודי אין ממשלת ימין, אין סקר - חוץ מערוץ 14 - שיש 61 לגוש הימין. אם מצביעי גוש הימין יבינו שהבית היהודי הוא הפתרון - אני מקווה שהם יחזרו הבייתה ונעבור. זה הכרחי שנעבור".

שקד באולפן 'כיכר השבת' (צילום: דודי פלוג)

השרה שקד הצהירה שלא תפרוש, גם לא ברגע האחרון: "אני חושבת, שוב, שאם מסתכלים על הסקרים - יש דרך אחת להקים ממשלה, שאנחנו נעבור. אנחנו לא פורשים, אנחנו ממשיכים, עושים מאמצים גדולים. המצביעים שלי רוצים להצביע לבית היהודי".

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל ומס' 2 בבית היהודי הגיב היום לדיווחים: "אנחנו הדרך היחידה להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. קורא לכולם להמשיך ולתת כתף תחת האלונקה ולהילחם על כל קול. אסור שמפלגת הבית היהודי ההיסטורית תיעלם מהמפה הפוליטית. רשימת הבית היהודי תרוץ עד הסוף. אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר