צפו בתמונות המפלילות

הרצוג יחשוף בארה"ב: כטב"מים איראנים - בלחימה באוקראינה

נשיא המדינה יצחק הרצוג יחשוף במהלך ביקורו בארצות הברית הוכחות לשימוש בכטב"מים איראניים בלחימה באוקראינה | צפו בתמונות המפלילות (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הריסות כטב"ם באוקראינה (צילום: דוברות הנשיא)

נשיא המדינה יצחק הרצוג יחשוף בפגישותיו במהלך ביקורו הרשמי בארצות הברית הוכחות לשימוש של כלי טיס בלתי מאוישים איראניים בשטחי הלחימה באוקראינה.

במהלך השבועות האחרונים אנו עדים לכך שאמצעי לחימה איראניים מתקדמים מופעלים כנגד אזרחים חפים מפשע באוקראינה. באמצעות ניתוח חזותי הוכיחו במערכת הביטחון כי קיימים שברי כטב"מים באוקראינה אשר זהים לאלו המפותחים באיראן.

נשיא המדינה יציג את התמונות המצורפות לגורמים המדיניים עמם יפגש, בהם ניתן לראות כטב"מי נפץ מסוג "שאהד-136" שהוכנו לשיגור במסגרת תרגיל שהתקיים באיראן בדצמבר 2021. בתמונה נוספת ניתן לראות את אותו דגם כטב"ם כפי שנפל במסגרת הלחימה באוקראינה.

חרף ההכחשות האיראניות והניסיונות לטשטש את החותם האיראני ע"י הטבעת כיתובים ברוסית, ניתן לראות בתמונות כי מייצבי הכטב"מים זהים במבניהם, ממדיהם, ואופן מספורם.

כמו כן, ניתן להשוות בין מנוע הכטב"ם מתוצרת איראנית אשר הוצג במסגרת תערוכה באיראן באוקטובר 2014, לבין מנועי הכטב"מים שהופלו באוקראינה ולקבוע כי מדובר באותו מנוע, המשולב בכטב"מי "השאהד -136".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר כי "פעם נוספת איראן מוכיחה שלא ניתן לסמוך עליה ושבכל איזור בו יש הרג, סבל ושנאה – שם היא נמצאת. כלי הנשק האיראניים משחקים תפקיד מרכזי בערעור היציבות העולמית, ועל הקהילה הבינלאומית להפיק את הלקחים – עכשיו ובעתיד. עם איראן יש לדבר בשפה אחת – נחושה, מאוחדת וחסרת פשרות. כפי שאנחנו לומדים שוב ושוב, על כל היסוס בעניינה – משלמים מחיר.

"בחודשים האחרונים המשטר האיראני מראה בפני המערב את אופיו האמיתי, שישראל מכירה כבר שנים רבות. לא ניתן להתעלם מכך שהמשטר באיראן נוהג באלימות כלפי אזרחיו שלו ופועל לדיכוי אכזרי במחאת החיג'אב תוך הפרת זכויות אדם בוטה".

התמונות שהנשיא יחשוף בארה"ב

הריסות כטב"ם באוקראינה
הריסות כטב"ם באוקראינה
מנוע הכטב"ם מתוצרת איראנית אשר הוצג במסגרת תערוכה באיראן באוקטובר 2014
מנוע הכטב"ם שהופלו באוקראינה
כטב"מי נפץ מסוג "שאהד-136 "שהוכנו לשיגור במסגרת תרגיל שהתקיים באיראן בדצמבר 2021:
כטב"מי נפץ מסוג שאהד-136

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר