שבוע לבחירות

סקר חדשות 13: גוש נתניהו עם 60 מנדטים

הפרש המנדטים בין 'הליכוד' ל'יש עתיד' מצטמצם לארבעה מנדטים בלבד, כך עולה מסקר 'חדשות 13' שמעניק לגוש נתניהו 60 מנדטים | כל הנתונים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: David Cohen/Flash90)

שבוע לבחירות: הפרש המנדטים בין 'הליכוד' ל'יש עתיד' מצטמצם לארבעה מנדטים בלבד, כך עולה מסקר 'חדשות 13' שפורסם הערב (שלישי) המעניק לגוש נתניהו 60 מנדטים לעומת 56 מנדטים לגוש הקואליציה הנוכחית.

לפי הסקר שערך פרופ' קמיל פוקס באמצעות חברת פרויקט מדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון ובאמצעות חברת סטט-נט בראשות יוסף מקלדה, לפיד מתחזק במנדט על חשבון הגוש שלו, נתניהו יורד במנדט מהסקר הקודם בעוד שבן גביר וסמוטריץ עולים במנדט. שיעור אחוז ההצבעה במגזר הערבי בעליה ועומד על 47 אחוזים.

אילו הבחירות היו נערכות היום, תמונת המנדטים הייתה נראית כך:

הליכוד עם 31 מנדטים, יש עתיד - 27 מנדטים, הציונות הדתית-עוצמה יהודית - 14 מנדטים והמחנה הממלכתי עם 11 מנדטים.

בגזרה החרדית, ש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו מקבלת 6 מנדטים בסקר, העבודה - 4 מנדטים, מרצ - 4 מנדטים, חד"ש תע"ל - 4 מנדטים ורע"מ - 4 מנדטים.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: איילת שקד והבית היהודי עם האחוז הכי גבוה מזה 4 סקרים - 2.2%, בל"ד - 2.3%, הכלכלית של ירון זליכה עם 1.4%, צעירים בוערים של הדר מוכתר עם 1.3% ואביר קארה "חופש כלכלי" עם 1%.

במקרה של פרישה של איילת שקד מהמירוץ, לפי הסקר אין שינוי במפת המנדטים ובתמונת הגושים. בתשובה לשאלה האם החלטת בוודאות למי להצביע - 65% ענו כי החליטו בוודאות, לעומת 29% שעדיין מתלבטים.

באשר ליוקר המחיה, הנסקרים נשאלו מי נושא באחריות הגדולה ביותר לגל עליות המחירים? 32% ענו כי הממשלה, 14% ענו שיצרניות ויבואניות המזון, 2% רשתות השיווק ו-42% ענו שלדעתם כולם אחראים באותה מידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר