למרות הסקרים

איילת שקד הודיעה שאינה פורשת: "אני רצה עד הסוף"

יו"ר הבית היהודי ושרת הפנים, איילת שקד, כינסה מסיבת עיתונאים בה הודיעה כי חרף הסקרים הלא מחמיאים - היא לא פורשת והבטיחה "אני רצה עד הסוף" (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
איילת שקד, הערב (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

שבוע לבחירות: יו"ר הבית היהודי ושרת הפנים, איילת שקד, כינסה הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בה הודיעה כי חרף הסקרים הלא מחמיאים - היא לא פורשת והבטיחה "אני רצה עד הסוף". בסקר 'חדשות 13' שפורסם הערב, 'הבית היהודי' מקבלת 2.2% - מתחת לאחו החסימה.

בפתח דבריה התייחסה שקד לתמונתה שהופצה השבוע, בה היא נראית יושבת לבדה ומסביבה כיסאות רבים ריקים, ואמרה כי "השבוע זכיתם כולכם להיות לשנייה אחת, שותפים שלי לחיים. התמונה של אבישג שאר ישוב שפורסמה חשפה בפניכם את מה שעובר עליי בשבועות האחרונים. היו אשר בחרו להשפיל, לבזות ולצחוק אבל היו רבים ובעיקר רבות שבחרו לתמוך לחזק ולאהוב ולהזכיר לי מדוע עשר שנים אני בוחרת להקריב את חיי למען העם שלי ולמען המדינה שלי".

שקד, המשיכה ואמרה כי "החל מרגע פרסום הידיעות שאני שוקלת לפרוש, אני מקבלת דחיפה אדירה מהציבור. דחיפה אדירה המלווה בדאגה גדולה. ביממה האחרונה, הפרסומים הביאו לתזוזה בקרב הציבור האידיאולוגי שנפשי נקשרה בנפשו, פתאום חדרה ההכרה שהנה, נותרנו בלי פתק בקלפי. מבט ימינה, מבט שמאלה, ומופיעות רק דמויות שמעולם לא הצבענו להן ולעולם לא נצביע עבורן. אלה מאז ומעולם היו ימין חזק בדיבורים, ואלה אינם מייצגים את הממלכתיות עליה גדלנו ובשמה אנו מוכנים למסור את נפשנו".

"אני כאן כדי לעצור את חרושת השמועות – אני רצה עד הסוף", הבהירה שקד. "אני גאה על מי שאני וגאה על הדרך שלי. נכון, אינני חפה מטעויות וכפי שאמרתי לא פעם הטעויות שלי שברו לבבות רבים שאני מאחה בשבועות האחרונים במסע המטורף הזה והיומיומי מבית לבית מישוב לכפר לאורכה ולרוחבה של המדינה המדהימה שלנו".

היא דיברה על התעוררות גדולה בשטח ואמרה כי "יש שדיברו פעם על מסעות צייד. מסע הצייד שאני עוברת הוא מטורף שבעתיים. כוחות גדולים אשר יום וליל מנסים לעשות הכול על מנת לשבור אותי. אני מישירה מבט בגאווה היום ואומרת לא תצליחו, וגם אם מצלמים אותי לפעמים ברגע של חולשה זה רק רגע והוא אנושי.

"יש לנו ילדים ולעולם לא נרים ידיים - עבורם. יש לנו מדינה ואסור לנו להרים ידיים, עבורה. אף אחד לא הבטיח לנו חיים בלי אתגרים, אף אחד לא הצליח בלי להילחם, אף אחד לא ניצח בלי שעמדו מהצד וצחקו עליו: תראו אותו, תראו אותה אף אחד לא הצליח אם הוא הרים ידיים".

שקד המשיכה ואמרה: "אני אומרת לכולכם שוב: הבית היהודי לא פורשים מהמירוץ! כל הסקרים מראים דבר אחד לימין אין 61 מנדטים. יש 59 יש 60 ואין 61. לעומת זאת אם אנחנו עוברים את אחוז החסימה תהיה פה ממשלת ימין של 62. אני פונה אליכם, כל מי שרוצה להצביע ומפחד מאחוז החסימה, אם תשימו את החשש בצד אנחנו נגיע על פי כל הסקרים ל-6 מנדטים. אנחנו יכולים לעשות את זה. אל תחששו".

שקד פנתה לגוש הימין: "תפסיקו לירות בנגמ"ש. למרות שאני אישה, אני היחידה מראשי מפלגות הגוש למעט נתניהו שהייתה בתוך נגמ"ש. כי בלי ב' אין לביבי ממשלה. בלי ב' הולכים לבחירות שישיות עם לפיד ראש ממשלת מעבר".

יוסי ברודני במסיבת העיתונאים

יוסי ברודני, ראש עיירית גבעת שמואל ומס' 2 בבית היהודי אמר כי "מסקר עדכני שנערך 44% מהציבור הדתי לאומי רוצה את הבית היהודי בממשלה לעומת 25% שרוצים את בן גביר, סמוטריץ ומעוז. מפלגת הבית היהודי היא הגורם המאזן והמחבר בממשלה הבאה".

ברודני פנה בדבריו לנתניהו והדגיש כי "יש אפשרות להביא ניצחון בטוח למחנה הימין. אנחנו מביאים קולות שלא הולכים עם נתניהו. ביבי, אתה לא צריך להתחנן ל-61 אצבעות ולסמוך על ניסים כשיש לך עוד 4 מנדטים לפחות עם הבית היהודי. ביבי, אל תהמר. רק ב' יוכל להבטיח ניצחון בטוח לימין".

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, יצא הערב במכתב מיוחד לקראת הבחירות בו הוא רומז נגד הצבעה למפלגת 'הבית היהודי' בראש עומדת איילת שקד.

במכתבו, שיפורסם בקרב הציבור הדתי בסוף השבוע, כותב הרב דרוקמן כי "הבחירות הקרובות גורליות מאוד למדינת ישראל".

"מוכרחים להצביע ולעשות זאת אך ורק למפלגות שעוברות בוודאות מוחלטת את אחוז החסימה", כותב הרב, ובכך רומז נגד הצבעה לשקד, שלפי כל הסקרים נמצא הרחק מתחת לאחוז החסימה.

במכתבו, קורא הרב דרוקמן להצביע לציונות הדתית "שתחזק בעזרת השם את זהותה היהודית של המדינה, את בטחונה ואת ההתיישבות בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר