נאום לזכר רבין | צפו

נתניהו בכנסת: "אחרי הבחירות, צריך לדעת לעבוד ביחד"

ראש הממשלה המיועד, הגיע בשעה זו לכנסת ונאם מעל משכן הכנסת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל | נאומו של נתניהו היה מפויס והוא קרא לאחדות בעם • צפו (כנסת)

קובי אטינגר | כיכר השבת |

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נאם היום (ראשון) בישיבת הכנסת המיוחדת לזכר יצחק רבין ז"ל, נתניהו נאם נאום מפויס וקרא לאחדות בקרב הפלגים בעם ישראל.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "ימים ספורים אחרי הבחירות הכלליות והכרעת העם שהם מאפיינים מובהקים של הדמוקרטיה הישראלית, אנו מציינים את הרצח הנורא של יצחק רבין ז"ל. מעשה אלים ומבחיל שהיווה מתקפה על הדמוקרטיה. דמוקרטיה היא מתנה, ביטוי נשגב של חירות האדם ואילו רצח פוליטי הוא ביטוי מזוויע של קנאות האדם. לעולם אסור שכוח האגרוף יחליף בדמוקרטיה את כוח השכנוע. יצחק רבין היה פטריוט בעל זכויות רבות בתולדות המדינה, אוהב את המדינה, לחם בעד ישראל, יצג אתה בעולם והיה מנהיג נבחר של מדינת ישראל".

בשלב זה עבר נתניהו לנאום מפויס יותר תוך התייחסות למערכת הבחירות האחרונה ואמר: "אחרי שהסתיימה מערכת הבחירות, אחרי ששקע אבק ההתנצחות בין המחנות צריך לצאת מן השוחות ולדעת לעבוד יחד".

"חילוקי הדעות לא ייעלמו וזה בסדר. בכמה תחומים יש בינינו ויכוחים נוקבים, שגם אותם צריך לנהל באחריות ובשיקול-דעת. מאבק רעיוני הוא מושג יסוד בדמוקרטיה. מותר להתווכח, לא חייבים להסכים על הכול, אבל מנגד, צריך לדעת על מה כן להסכים, על מה רובנו מסכימים".

"אני מאמין שיש נושאי ליבה שבהם הגענו להסכמה רחבה - מדינת ישראל הייתה ותהיה מדינת הלאום של העם היהודי. במישור הלאומי, לעם ישראל יש זכות להגדרה עצמית במדינתו היחידה, הזכות של כל יהודי לעלות לישראל, ההמנון, הדגל. יש הסכמה שחייבים להילחם בטרור ללא פשרות".

לסיום אמר ראש הממשלה המיועד: "מחוללי הטרור לא הצליחו בכך בעבר ולא יצליחו בעתיד. נכה בהם וננצח אותם גם בגל הטרור הנוכחי. היכן שאפשר אנחנו צריכים לשאוף להסכמות, לאחדות ולערבות הדדית כמכפיל-כוח להבטחת עתידה של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר