"עברנו גם את ליברמן"

אחמד טיבי זעם על השמאל; "שותי האספרסו בתל אביב יושבים רגל על רגל"

חבר הכנסת אחמד טיבי, נאם הערב בכנסת לזכרו של רה"מ המנוח רבין, ותקף את הצביעות של השמאל | במהלך הנאום, פנה טיבי לגנץ, שישב באולם ואמר: "בשנה האחרונה תחת באחריותך נהרגו 186 פלסטינים. פלסטיני הרוג כל יומיים יותר מאשר כל שנה ב16 השנים האחרונות" | צפו (פוליטי)

ח"כ אחמד טיבי נאם הערב (ראשון) בעצרת הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל במליאת הכנסת ותקף את צביעות של השמאל ודיבר על כמה הממשלה הבאה הולכת להיות רעה.

טיבי פתח את נאומו על ההכרות עם רבין ואמר: "אין קווי השקה בביוגרפיה של יצחק רבין ושלי. האסון של העם שלי הוא ההצלחה הצבאית שלו. הנכבה שאנחנו חווינו היא "השחרור" שהוא האמין בו. גם כשהוביל את ממשלת ישראל, כרת הסכמי שלום ולחץ את ידו של יאסר עראפת - הוא אף פעם לא היה קל לעיכול בעבורנו הפלסטינים - הן של 67 והן של 48. נפגשתי איתו פעמיים, שלוש. שמעתי מה אמרו עליו מי שעבדו מולו, או עבורו, מי שכרתו איתו הסכמים, גם מנהיגים פלסטינים. מילה שלו זו מילה. כן הוא כן, ולא הוא לא. זה לא בדיוק המצב היום".

"יצחק רבין", טען טיבי, "נרצח בגלל שחתר לפיוס והסכם עם העם הפלסטיני. ההתנקשות בו היא אחת ההתנקשויות המוצלחות בהיסטוריה המודרנית, כי לצערי, היא שינתה את מהלך ההיסטוריה באזור. אני מתנגד התנגדות עזה, תקיפה וטוטאלית לרצח פוליטי, לחיסולים, גם בתוך ישראל, וגם להתנקשויות וחיסולים של מנהיגים פלסטינים. ועדיין אחרי כל זה אני מאמין יותר מתמיד שאם רבין היה נוחת באולם הזה, 27 שנים לאחר שנרצח, ורואה את הברית הלא קדושה בין מי שהסית נגדו מהמרפסת, לבין מי שחילק מתחתיה את הפליירים עם הפוטומונטז׳ שלו במדי SS , ורואה שאין מרצ ואין זהבה גלאון, ובמקומם יש מפלגה פאשיסטית, ואת בן גביר, הוא היה מרגיש שנרצח בשנית".

"27 שנה אחרי הרצח ההוא מישהו סוגר מעגל ומכניס לממשלה את ההוא שגנב את סמל הקאדילק, ואמר "כפי שהגענו לסמל נגיע גם אליו", לממשלה. ממנה אותו לשר בממשלת ישראל. בדיוק על כניסה כזאת לקואליציה באוסטריה של יורג היידר, מנהיג מפלגת החירות, לפני שנים רבות ממשלת ישראל הודיעה על ניתוק יחסים וחרם על ממשלת אוסטריה. אנחנו עומדים בפני ממשלה קשה, הממשלה הבאה תהיה ממשלה קיצונית, עם שרים שחלקם איימו על הערבים בישראל לפני כמה חודשים בנכבה שניה, מעל הדוכן הזה. שר אחד מורשע בהסתה ותמיכה בארגון טרור, והבטחות לחקיקה גזענית ואנטי דמוקרטית".

עוד אמר טיבי: "בימים האחרונים אנחנו עדים לסדרה של מאמרים בעיתונות הישראלית, לרבות בעיתון 'הארץ', של אנשי שמאל מרכז ישראליים שמטיפים לנו מוסר, שכאילו אנחנו הפלנו את הממשלה הקודמת ולכן קיבלנו את הממשלה הזו. מידת ההתנשאות והאדנות בהטחת האשמה בערבים גם כאשר היהודים מצביעים עבור מפלגות ימניות ופאשיסטיות היא מקוממת. אפשר לטעות ולחשוב שהייתה זאת ממשלת החלומות לציבור הערבי, ואנחנו העזנו להיות באופוזיציה. יש מי שרוצה שאנחנו נהיה קבלני ביצוע להזזת נתניהו ותו לא, ואז כשהם עולים לשלטון, הם הופכים להיות קבלני ביצוע למדיניות של בנימין נתניהו. ולעיתים, אף גרועה ממנה".

"אנשי שמאל ומרכז אלה", המשיך טיבי לתקוף את חבריו לגוש ואמר: "חוששים שהממשלה הזאת תפגע בתחבורה ציבורית בשבת, תקדם רפורמות במשפט, תפגע בבית המשפט העליון, וזה בזמן שאנחנו זועקים על הריסת בתים בנגב, פריצות למסגד אל אקצא, חוק קמיניץ, חוק הלאום, הרג של פלסטינים בשטחים הכבושים והעמקת הכיבוש. מר גנץ, השנה בתקופה שלך נהרגו 186 פלסטינים, כל יומיים פלסטיני נהרג. יותר מכל שנה אחת ב16 שנה האחרונות. שותיי האספרסו בתל אביב יושבים על הגדר, רגל על רגל ומבקשים מאיתנו באדנות מאוסה למלא אחרי התכתיבים שלהם, כדי שיהיה להם טוב, וימשיך להיות לנו רע. כי "הבטחנו לכם תקציבים, הרי". לא שמעתי אתכם מתקוממים יחד איתנו נגד הריסות בתים, לא ראיתי אתכם בהפגנות שלנו נגד התפשטות הפשיעה והקנסות של קמיניץ, מלבד העובדה שהקואליציה קרסה מתוכה, עבודה יהודית טהורה, סילמן את אורבך, אבל יש כאלה שקל להם להאשים את הערבים".

טיבי הוסיף ואמר: "אתם מאיימים עלינו שיהיה לנו רע עם בן גביר, שולף האקדחים, יכול להיות שיהיה לנו רע, אבל גם לכם יהיה רע, אולי אז, יחד, נתחיל להקשיב האחד למצוקות של השני. בלי פטרנליזם, בלי יחס אלינו כאל חצר אחורית או מאגר של קולות בעת צורך. הצרכים שלנו קודמים לכל, הצרכים האזרחיים, הפוליטיים והלאומיים כולם. נכון, עברנו את אריק שרון, עברנו את ליברמן, שאיים 'בלי נאמנות אין אזרחות', עברנו את רפול, עברנו את כהנא ונעבור גם את סמוטריץ' ובן גביר, ועדיף שנעבור אותם ביחד."

לסיום אמר טיבי: "אחד ממשפטיו המוכרים של יצחק רבין , הוא: ״כרסום יסודות הדמוקרטיה״ נחכה ונראה כמה יהיה הכרסום בדמוקרטיה, שחייבת להיות דמוקרטיה שוויונית לא דמוקרטיה אתנית, דמוקרטיה ליהודים בלבד, אתנוקרטיה עם עליונות יהודית כלפי האזרחים הערבים. דמוקרטיה היא לא רק זכותו של הרוב למשול ולשלוט אלא זכותו של המיעוט להיות שונה אבל שווה. תודה רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר