בדרך למשרד הבט"פ?

ח"כ איתמר בן גביר במכתב לשמאלנים: "למרות הכל - אחים אנחנו!"

יו"ר 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר, המיועד לתפקיד השר לביטחון פנים, פונה לשמאלנים בטור מיוחד ומבקש להרגיע אותם: "אחים אנחנו", הוא כותב, למרות הכל, "לא הלכה לכם המדינה, אתם ואנחנו יחד זו המדינה ואין לנו כוונה לשנות זאת"; הוא מרגיע שלא תהיה "כפייה דתית" או "משטרת מחשבות" ועל הימים שלפני רצח רבין הוא טוען: "התמתנתי, החיים מורכבים" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ איתמר בן גביר (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר 'עוצמה יהודית' ומי שמיועד לתפקיד השר לביטחון פנים, מפרסם הבוקר (שני) מכתב לאחיו השמאלנים: "חבריי בשמאל: אחים אנחנו!".

במכתב שמתפרסם ב'ישראל היום', שנתפס לכאורה כעיתון ימני, כותב בן גביר לשמאלנים: "כן, למרות המחלוקת, למרות ארבע מערכות בחירות שהובילו לשיח קוטבי ולחידוד השונה והמפריד, למרות הדמוניזציה והשנאה, למרות כל זאת, אחים אנחנו!".

לדבריו, "לא הלכה לכם המדינה, אתם ואנחנו יחד זו המדינה ואין לנו כוונה לשנות זאת. אני שומע על הפחד מפני "כפייה דתית", אך אני שואל את עצמי - על מי אכפה? על אחי שי שאינו חובש כיפה, או על צביקה פוגל ואלמוג כהן, מועמדים "חילונים" שהתעקשתי להביא לעוצמה יהודית?".

עוד כתב בן גביר: "אני שומע על הפחד מפני "משטרת מחשבות" או איסור הפגנות, ומזכיר לכם שמי שנאבק יותר מכל ארגוני "זכויות האזרח" על חופש הביטוי ועל זכות ההפגנה היינו אנחנו!".

הוא מתייחס לסוגיית מצעדי התועבה וכותב שהעציב אותו לשמוע עיתונאי ששאל אם כשיהיה בתפקיד משפיע המצעד לא יאובטח, ותהה: "אתם נורמלים? האם אני רוצה ברצח מתועב של נערה שהולכת למצעד? ברור שלא, וגם אם אני לא מתלהב מהמצעד, אדאג שהחיים של הצועדים והצועדות יישמרו מכל משמר".

על רצח רבין והסמל של הרכב שהחזיק, הוא כותב: "אני שומע את כל אלה שמזכירים לי את הסמל של ראש הממשלה יצחק רבין (לפני 27 שנים!) ואת התמונה של ברוך גולדשטיין, אבל מזכיר לכם את הדרך שעברתי מאז ואת השינוי: התבגרתי, התמתנתי, והבנתי שהחיים יותר מורכבים".

בן גביר ממשיך וכותב: "אינני מתכוון להתנצל ולהתרפס על מי שאני, אבל אני רק חושב שאם תכירו, תשנו את עמדתכם בנוגע אלי ועל עמדותיי. יותר מדי ימים וביותר מדי מקומות פחדו יותר מדי ישראלים מפני אויבים מבית ומחוץ. לא עוד.

"המציאות שבה יהודים באשר הם נמלטים מפני חבורות פורעים בלב ליבה של ירושלים היא מציאות גלותית תבוסתנית. אימהות בבאר שבע לא צריכות לפחד על שלום בנותיהן בנות העשרה בקניון או ברחוב, חייל שיוצא לחופשה בעכו לא צריך לפשוט מדים כשהוא צועד הביתה. אומת הסטארט־אפ והסייבר איבדה את כוח העמידה שלה בתוך הבית פנימה. הבריחה, ההתכופפות וההתנצלות היו לנורמה, על זה היו הבחירות ועל זה ניצחנו את הבחירות".

בהמשך כותב בן גביר כי "אם תיתנו לנו להתקרב, אם תקשיבו לתוכן דברינו, תגלו שאחים אנחנו. תגלו שעל 90 אחוז מהדברים אנחנו מסכימים, שהבשורה שאיתה אנחנו באים והמעשים שאותם נקדם הם עבורנו באותה מידה שהם עבורכם".

על הערבים הוא כותב: "וכן, גם אזרחי ישראל הערבים זכאים להגנה ולתחושת ביטחון. בעיית הפשע במגזר התעצמה לכדי סכנה מיידית. אסור לקבל את המציאות היומיומית המחרידה שבה חפים מפשע נרצחים בחיסולים לאור יום או בחסות החשיכה, מבלי שהדבר עולה לסדר היום הציבורי ומבלי שנידרש להעניק הגנה וביטחון גם בקרב אזרחיה הערבים של ישראל. יש לומר את האמת, גם היא כואבת ודוקרת - שלוות הנפש והאדישות שמדינת ישראל מפגינה כלפי מגיפת הרצח והפשע במגזר הערבי אינה מוסרית, אינה מקובלת ופוגעת בכולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר