"כהנא חי - ישות טרוריסטית"

מתקפה אמריקאית על בן גביר: "לחגוג מורשת של ארגון טרור - מבחיל"

דובר מחלקת המדינה האמריקאית במתקפה חריפה על השתתפותו של החבר בממשלה העתידית באירוע לזכרו של הרב כהנא הי"ד - למרות שבן גביר ספג צעקות בוז מצד המשתתפים אחרי שאמר כי הוא לא מסכים עם כל מעשיו של כהנא (מדיני)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מתקפה חריפה מצד ארצות הברית נגד השתתפותו של ח"כ איתמר בן גביר באירוע לזכרו של הרב מאיר כהנא הי"ד. דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס אמר כי "לחגוג מורשת של ארגון טרור זה דבר מבחיל".

"אנחנו מודאגים מהשימוש במורשתו וברטוריקה של כהנא מצד פעילי ימין קיצוני אלימים. זו הסיבה שבגללה ארגון 'כהנא חי' עדיין מוגדר על ידי ארצות הברית כיישות טרוריסטית".

באירוע עצמו, בן גביר ספג צעקות בוז מצד הנוכחים כאשר אמר: "זה לא סוד שאני לא תומך בגירושים של כל הערבים. לא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים, אם כי נפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ, למען צביונה היהודי של ישראל, למען ההתיישבות והזהות היהודית".

לדברי בן גביר, "אם בנגב מרביצים לבנות יהודית - צריך להפסיק את זה. אם ביהודה ושומרון זורקים על חיילים ושוטרים שלנו אבנים ובקבוקי תבערה צריך לאפשר להם להגיב. אם משפחה מפחדת ללכת לכותל כי זה מסוכן, זה צריך להסתיים. אהבת ישראל כוללת את חובתנו לדאוג להיות עם חופשי בארצנו, בלי פחד עם זקיפות קומה ואהבה עצומה".

"נער הייתי וגם בגרתי ומאז הייתי בן 16, כל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם, את מי שפעל למען יהודי ברית המועצות ודאג לפעול לפתיחת מסך הברזל, את מי שנלחם באנטישמיות נגד יהודים בארצות הברית ופעל לחוקק חוק עונש מוות למחבלים", הוסיף בן גביר.

"אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים, אמנם אחרי שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר