"זה פסול לפלג"

נתניהו הגיב ללפיד: "תפסיק לשסות; לא תהיה פה מדינת הלכה"

ראש הממשלה המיועד עלה להגיב לנאום ההסתה של לפיד קודם לכן ואמר: "אצלנו יש לפחות 50 נבחרים ששירתו בצבא, אצלכם 46. אני ארגיע אתכם, לא תהיה פה מדינת הלכה" | צפו (חדשות, פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
נתניהו היום במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

ראש האופוזיציה וראש הממשלה המיועד נתניהו, עלה לדוכן המליאה היום (שלישי) כדי להגיב על דברי ההסתה והשיסוי, לטענתו, בנאום שנתן קודם לכן ראש הממשלה היוצא לפיד.

לפיד כזכור אמר מוקדם יותר היום, "אני רוצה לשאול את האמא הזו שהצביעה ליכוד. זה מה שרצית? כשעמדת בקלפי ושמת פתק של מח"ל, זה מה שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה? איך את מרגישה עם זה שההבטחה הראשונה של הממשלה החדשה, הדבר הראשון שהם סיכמו עליו, זה לשלם לתלמידי ישיבות יותר כסף מאשר לחיילי צה"ל?".

עוד אמר לפיד: "איך את מרגישה עם זה שתחבורה ציבורית בעיר שלך תעלה יותר, רק מפני שאת לא חרדית. כי זה חלק מההסכמים. בערים חרדיות ישלמו פחות על תחבורה ציבורית. למה, ככה. כי הם יכולים. הממשלה שלנו העלתה את המשכורות של חיילי צה"ל ב-50%, הממשלה החדשה מעדיפה לתת את הכסף - של המיסים שלך – לצעירים בני שמונה-עשרה כדי לוודא שהם לא יתגייסו ולא יעבדו".

בפתח דבריו אמר נתניהו: "אדוני היו"ר אני רוצה להודות לך על שירותך כיו"ר הכנסת ומבקש לברך את חברינו יריב לוין, על הנכונות להתייצב בשבועיים הללו או כמה זמן שזה ייקח, בתפקיד הזה. אני מבקש מחבריי באופוזיציה המתקרבת – קבלו את הכרעת העם. הפסיקו בפיזור הפחדות ושקרים. שמעתי את ראש הממשלה היוצא, ח"כ יאיר לפיד, שאמר שרק הם משלמים מסים ורק הם משרתים בצבא".

נתניהו הוסיף: "אני לא חושב שצריך לעשות את ההשוואות האלו ואני בעד להתייחס לכולם כמרקם אחד, אבל אם נשווה גוש לגוש בחשבון פשוט: 32 מנדטים של הליכוד מייצגים ציבור שכולו משרת בצבא. 12 מנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית משרתים כולם בצבא. מספר גדול מאוד של מצביעי ש"ס משרתים בצבא, שלא לדבר על ציבור חרדי שמשרת בשירותי הצלה ושירותים חיוניים אחרים. זה מביא לפחות 50 מנדטים ובציבור שלכם יש 46 מנדטים. אותו הדבר לגבי תשלום מסים".

"חלש, חלש, חלש!" - חברי האופוזיציה העתידית צועקים לעבר נתניהו

"כל הניסיון", טען נתניהו נגד לפיד: "לפלג ולשסות וגם להמציא נתונים זה דבר פסול בעיקרו. אני רוצה להרגיע אתכם – יש ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם, נשמור על הסטטוס קוו. איש באמונתו יחיה, לא תהיה פה מדינת הלכה. תהיה מדינה שבה נדאג לכל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל. נבחרנו להוביל בדרך של הימין הלאומי ודרך הימין הליברלי – וכך נעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר