ברוב של 61 ח"כים

אושר בטרומית: מינוי שר נוסף במשרדים ושינוי מספר הח"כים שיכולים להתפצל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק שתאפשר מינוי של עוד שרים במשרדי הביטחון והחינוך וכן אישרה את הצעת החוק לשינוי המספר של חברי הכנסת היכולים להתפצל מסיעה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שתי הצעות חוק נוספות אושרו הערב (שלישי) בקריאה טרומית - ההצעה הראשונה שניתן יהיה למנות במשרד שר נוסף שיהיה אחראי לתחומים מסוימים בתחומי פעילות המשרד, כאשר הכוונה למשרדי הביטחון והחינוך, וההצעה השניה לביטול האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון - שר נוסף במשרד) של חה"כ שמחה רוטמן וניסים ואטורי. בהצעה תמכו 61 חברי כנסת לעומת 51 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה בה יתקיים הדיון בהכנה לקריאה ראשונה.

בהצעה מוצע להוסיף לחוק היסוד הוראות לפיהן ניתן יהיה למנות במשרד שממונה עליו שר, שר נוסף שיהיה אחראי, בכפוף לשר הממונה על המשרד, לתחומים מסוימים בתחומי פעילות המשרד.

בדברי ההסבר נכתב: "השר הנוסף יהיה אחראי על תחומים מסוימים בתחומי האחריות של המשרד, בכפוף לשר הממונה על המשרד. עם זאת, השר הנוסף יהיה שווה מעמד לשר הממונה על המשרד לכל דבר ועניין הנובע ממעמדו כחבר הממשלה, לרבות במליאת הממשלה, בוועדות השרים ובכנסת. שר נוסף במשרד יכול שיהיה מבין שרי הממשלה המכהנים ויכול שיצורף לממשלה ויתמנה ישירות לתפקיד זה".

ח"כ רוטמן אמר במליאה כי "המטרה של קידום ההצעה כבר בשלב הזה, היא שאפשר יהיה כבר בהשבעת הממשלה להשביע את השר הנוסף, כדי שכשהכנסת תביע אמון בממשלה היא תדע בדיוק את הרכב השרים וחלוקת הסמכויות בניהם".

שר הביטחון בני גנץ השיב בשם הממשלה ואמר כי "הקמת משרד בתוך משרד זה לא מומלץ בשום מבנה ארגוני ובטח ובטח במה שקשור לנושאי ביטחון. מההסכמים הקואליציוניים מה שאני מבין זה שהממשלה מבקשת זה לבקים משרד הביטחון ב', לענייני יהודה ושומרון. זה תפקידה של הצעת החוק. השיעור הראשון בצבא זה אחדות הפיקוד, אין משימה עם שני מפקדים".

בנוסף, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הכנסת (תיקון - מספר חברי הכנסת להתפלגות סיעה), התשפ"ג-2022 של חה"כ יואב קיש וחנוך דב מלביצקי. בהצעה תמכו 61 חברי כנסת לעומת 52 שהתנגדו.

בהצעה מוצע לבטל את האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. בהתאם, לצורך התפלגות תידרש קבוצה של שני ח"כים לפחות, המהווים לפחות שליש מחברי הסיעה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק הכנסת קובע את התנאים להתפלגות של חברי הכנסת או סיעה מסיעה. בתיקון מס' 49 לחוק הכנסת נוספה אפשרות להתפלגות של חברי הכנסת מסיעתם, כך שגם כל קבוצה של ארבעה חברי הכנסת לפחות רשאית להתפלג מסיעתה. תיקון מס' 49 האמור הרחיב והקל על אפשרותם של חברי הכנסת להתפלג מסיעתם ויש בכך כדי לפגוע בלכידות הסיעתית, ביכולת תפקודה התקין של הכנסת, ככל שיווצרו שברי סיעות, וכן באמון הציבור בנבחריו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר