נגד בן גביר

מפתיע: מדוע מתנגד בן ארי לחוק שיתיר את התמודדותו?

מיכאל בן ארי, שנפל בעבר על ידי בג"ץ מהתמודדות לכנסת, מתנגד לניסיון של ברוך מרזל לבטל את הסעיף המונע מגזענים לרוץ לכנסת - ומסביר את הגישה המפתיעה שלו (פוליטי)

(צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ד"ר מיכאל בן ארי)

ד"ר מיכאל בן ארי, חבר הכנסת לשעבר שהתמודדותו המחודשת לכנסת נפסלה על ידי בג"ץ, מסביר מדוע הוא מתנגד לתכנית של איתמר בן גביר לבטל את סעיף הגזענות.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הסכים לדרישת השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר לבטל את סעיף 7א בחוק יסוד הכנסת, המונע התמודדות לכנסת ממי שמסית לגזענות או שולל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית.

לפי ההסכם, יבוצע תיקון חקיקה שבמסגרתו יבוטל סעיף 7א הקובע כי רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לרבות בהתבטאויותיו, במפורש או במשתמע - שלילת קיומה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית ו/או הסתה לגזענות.

מדובר באותו סעיף שעליו הסתמך בג"ץ כאשר פסל את המועמדות לכנסת של מקורבי בן גביר, מרזל, גופשטיין ובן ארי. בעוצמה יהודית מסבירים כי עד היום לא נפסלו תומכי טרור וגזענים שאינם יהודים, ולכן לטענתם אין שום צורך בסעיף הזה שמופעל תמיד רק על יהודים.

אך בן ארי מסביר כי אם ירצו לפסול אותו, תמיד ימצאו את הדרך - וכי בינתיים, מדובר ביוזמה שרק תכשיר את כל המחבלים, ולכן הוא מתנגד אליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר