העלייה להר הבית

אחרי בליץ' של גינויים: גורם בלשכת נתניהו על העלייה להר הבית - "לא נכנע לחמאס"

בשורה של מדינות בעולם הגיבו לעלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, ובלשכתו של נתניהו הודפים את הטענות (חדשות, מדיני)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הר הבית, היום (צילום: Jamal Awad/Flash90)

אחרי שורה של גינויים בעולם לעלייתו של איתמר בן גביר להר הבית, גורם בלשכתו של ראש הממשלה מגיד כי נתניהו לא יכנע לתכתיבי חמאס והודף את הטענות לשינוי בסטטוס קוו.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו מחויב לשמור בקפדנות ללא שינוי על הסטטוס קוו בהר הבית, לא נכנע לתכתיבים של חמאס", מוסר הגורם.

עוד מוסר הגורם כי "במסגרת הסטטוס קוו שרים עלו לא פעם להר הבית בשנים האחרונות ובהם השר לביטחון הפנים לשעבר גלעד ארדן. לכן הטענה שיש שינוי בסטטוס קוו היא חסרת שחר".

בן גביר עצמו אמר בהיותו על הר כי: "הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל".

לאורך היום שורה של מדינות התייחסו לעלייתו של בן גביר להר, ורבות מן המדינות גינו, מי יותר ומי פחות את הצעד.

משרד החוץ הירדני מסר בהצהרה רשמית כי "ירדן מגנה בחריפות הגדולה ביותר את הסתערותו על מסגד אל-אקצא". כזכור, הירדנים הזהירו מראש מפני עלייתו של בן גביר והצהירו כי לא ישתקו על כך.

בירדן הוסיפו כי "מדובר בהפרה בלתי מתקבלת על הדעת של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים והמקומות הקדושים. ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות המסוכנות של הסלמה זו, המערערת את כל המאמצים הנעשים למנוע הסלמה אלימה המאיימת על הביטחון והשלום".

שגרירות ארצות הברית מסרה: "השגריר ניידס היה ברור מאוד במהלך השיחות שקיים עם ממשלת ישראל בנושא שימור הסטטוס קוו באתרים הקדושים בירושלים, פעולות המונעות זאת אינן מקובלות".

גם בטורקיה ובאיחוד האמירויות ובמדינות נוספות גינו את עלייתו של השר לביטחון לאומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר