מתייחס לשלל נושאים | צפו

לפיד תוקף: "נתניהו שולח את הבריונים שלו להרביץ לחבר'ה שלי בכבישים; לא אוותר"

ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד התייצב הערב לוחמני מתמיד לריאיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד החדש, וטען, כי למרות תמיכתו בעבר ברפורמת המשפט - הפעם הוא מתנגד בגלל נתניהו | כמו כן, התייחס לכלכלה שהשאיר אחריו, לנסיעותיו לחו"ל, לקריאות ל'מרי אזרחי' ומה הוא מתכנן להשיג בהפגנות | צפו בריאיון (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה הנוכחי חבר הכנסת יאיר לפיד, העניק הערב (רביעי) ריאיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד החדש והתייחס לשלל נושאים.

לפיד התראיין לאחר שנתניהו וסמוטריץ' הציגו את התוכנית הכלכלית שלהם, וטען: "אני מודה להם על המחמאות שלהם על איך שניהלנו את הכלכלה".

"אני מקווה שאנשים הבינו שמה שהם שמעו זה שהולכים לעלות מחירי החשמל והמים. הבעיה שלהם היא אחרת, איך בדיוק הם הולכים לשלם את ההסכמים הקואליציוניים שלהם? מי ישלם את זה?", שאל לפיד רטורית והשיב: "ישלמו את זה אותם פראיירים שכל החיים שלהם הולכים לעבוד, מתגייסים, עושים מילואים ומשלמים את כל החשבונות - רק עכשיו הם ישלמו הרבה יותר חשבונות"

כשהמראיין, אודי סגל אימת אותו על כך שהוא ויתר ראשי האופוזיציה קוראים למרי אזרחי, אמר לפיד: "כולנו נגד הקריאה של יאיר גולן, אבל הוא לא רלוונטי, הוא כבר מחוץ לכנסת. אנחנו לא נשתוק, נעבוד ברחובות, בכנסת ובבתי המשפט - ננהל מערכה והיא לא תהיה פשוטה".

"אני מצפה מנתניהו ירגיע את האנשים שלו שאמרו שצריך לעצור אותי ואת בני גנץ על בגידה בגלל שאנחנו מדברים נגד הממשלה. זה מה שעושים ממשלים לא דמוקרטיים בכל העולם".

על הרפורמה של לוין, שבעבר תמך ברפורמה במערכת המשפט, טען לפיד: "תמיד הייתי נגד אקטיביזם שיפוטי, הפעם זה לא המצב, הם רוצים לבטל את הדמוקרטיה. לוין מעולם לא הסתיר את זה שהוא רוצה לדרוס את מערכת המשפט".

כשעומת שוב עם כך שבעבר התנגד לאקטיביזם השיפוטי, הוא אמר: "פה אין מלחמה באקטיביזם השיפוטי. מה שהם עושים פה היום - הם מייצרים מצב שהממשלה שולטת בכל. דמוקרטיה זה לא".

"הם עושים את זה כי לנתניהו יש כתבי אישום וכי יש עבריינים מורשעים בממשלה הזו. הם רוצים לחיות במקום שבו אין ביקורת שיפוטית על הממשלה, ממש כמו במדינות לא דמוקרטיות".

על ההפגנות שהוא מארגן נגד הממשלה, אמר לפיד: "נתניהו שולח את הבריונים שלו להרביץ לחבר'ה שלי בכבישים, וקורא לנו להירגע".

לפיד לא חסך את שבטו בריאיון הזועם שהעניק מהנישא יצחק הרצוג ואמר: "נשיאים תמיד אומרים משהו מכובס, הגיע הזמן שגם הנשיא יגיד שאם יש פה התנכלות לדמוקרטיה הישראלית אז לא כולם אותו דבר, הנדרסים והדורסים לא יושבים באותה עגלה".

לפיד השיב על הביקורת על הטיסות לחו"ל שלו ואמר את מה שכבר אמר מספר פעמים בשבוע האחרון: "אחרי השנה וחצי המטורפת בחיי, הייתי בוויקנד עם אישתי, מי שזה כואב לו בעיה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר