יום השואה הבינלאומי

הנשיא יצחק הרצוג המריא לבלגיה: "איראן דוהרת לנשק גרעיני ומפעילה טרור"

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (רביעי) לביקור רשמי באיחוד האירופי בבלגיה לקראת ציון יום השואה הבינלאומי: "אספר את סיפורם של נספי השואה ושל שורדי השואה" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (רביעי) לביקור רשמי באיחוד האירופי בבלגיה.

טרם המראתו אמר הנשיא כי "מחר יציין העולם כולו את יום השואה הבינלאומי. יום השואה הבינלאומי נקבע על פי החלטת האו"ם ב-2005 בעקבות מהלך שיזמה ממשלת ישראל ומשרד החוץ בראשותו של שר החוץ דאז סילבן שלום.

"אחד האירועים המרכזיים ביום השואה הוא התכנסות של הפרלמנט האירופי שמייצג את כל עמי אירופה. תהיה לי הזכות להופיע בפני הפרלמנט האירופי ולהביא את דברה של מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, דמוקרטית וחזקה המושיטה ידה לשלום.

"אספר את סיפורם של נספי השואה ושל שורדי השואה ואתרגש שאחשוב שלפני 80 שנה לא ניתן היה לדמיין שיעמוד ראש מדינת העם היהודי לפני הפרלמנט האירופי ויציין את האירוע הנורא ביותר בתולדות האנושות. במהלך הביקור אפגש עם ראשי מוסדות האיחוד האירופי, עם ממשלת בלגיה ועם הקהילה היהודית בבלגיה, ותתקיים פגישה מיוחדת במוסדות נאט״ו.

"בכל המקומות הללו אעלה כמובן את האתגר העצום שניצב לפנינו, במזרח התיכון כולו, בדמות איראן הדוהרת לנשק גרעיני ומפעילה טרור בכל רחבי המזרח התיכון ומספקת נשק הפועל כנגד העם האוקראיני. כמו כן אעלה את נושא השבויים והנעדרים, שאנחנו קוראים שישוחררו לאלתר מידי החמאס ויוחזרו לישראל".

ביקור הנשיא יפתח בארמון המלך בבריסל שם יתקבל על ידי פיליפ מלך הבלגים ולאחר מכן יקיימו השניים פגישה אישית. לאחר מכן, יגיע לבית הספר היהודי "גננו" ויפגוש תלמידים מכלל הגילאים הלומדים בבית הספר.

בהמשך, יפגש הנשיא עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין לפגישה אישית ויפקוד את בית הכנסת הגדול של בריסל, שם יפגוש את חברי הקהילה היהודית בבריסל ואנטוורפן. למחרת, ינאם הנשיא בפרלמנט האיחוד האירופי ויהיה אורחה של נשיאת הפרלמנט, רוברטה מטוסלה, את נאומו המרכזי יישא בפני חברי הפרלמנט האירופי וניצולי שואה בכינוס מיוחד שנערך לרגל יום השואה הבינלאומי. לבסוף יפגש עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג ועם פורום שגרירי המדינות לארגון, שם יתדרך אותם על תמונת המצב הביטחונית והמדינית בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר