בדרך לעוד הסכם?

דיווח: משלחת ישראלית ביקרה בסודאן; שר החוץ יכנס הערב מסיבת עיתונאים

שר החוץ אלי כהן צפוי לכנס הערב מסיבת עיתונאים אחרי דיווחים באפריקה על ביקור של משלחת ישראלית בסודן עם המנהיג הסודני שאחרי ההפיכה במדינה | עיתון סודני: "צפוי מהלך משמעותי מאוד ביחסים המדינתיים בין סודן לישראל" (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: הקרמלין, יונתן זינדל פלאש 90)

שנתיים וחצי אחרי החתימה על הסכמי אברהם ואחרי דיווח כי סודן היא הבאה בתור, שר החוץ הישראלי אלי כהן צפוי לכנס הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים.

על פי הודעת משרד החוץ, מסיבת העיתונאים צפויה "עם שובו מנסיעה מדינית היסטורית." כשעל פי ההערכות מדובר בסודן.

באתר חדשות סעודי דווח כי את המשלחת מוביל שר החוץ אלי כהן, מה שמגביר את הערכות כי הערב יודיע על התקדמות במגעים מול סודן.

עבד אל פתאח אל בורהן, ראש הצבא בעבר וכיום ראש ממשלת המעבר בסודן וסגנו ביקרו בצ'אד כש"לא ברור מה טיב המהלך המדובר, אך מן הצפוי שהערב יתפרסם עוד מידע בנושא" - כך על פי דיווח של כלי תקשורת סודני.

בערוץ 'אל חדאת' הסעודי פורסם כי "חתימת הסכם בין ישראל וסודן זה דבר שקרוב מאוד לקרות. שליט סודן אל-בורהאן נועד בחרטום עם משלחת ישראלית רשמית. המשלחת כללה אנשי צבא ישראלים וגורמים פוליטיים."

אל בורהן עם מי שהיה אז שר המודיעין וכיום שר החוץ - אלי כהן (ויקימדיה)
אל בורהן עם מי שהיה אז שר המודיעין וכיום שר החוץ - אלי כהן (ויקימדיה)

באופן רשמי, בשנת 2021 סודן הצטרפה להסכמי אברהם אך בפועל לא נרמלה את היחסים עם ישראל.

כבר לפני שנתיים נערכו מגעים עם סודן, אך המגעים לא עלו יפה, ההערכה היא שיש קשר בין ביקורו של נשיא צ'אד בישראל - ופתיחת שגרירות בישראל, לניסיון המחודש של ישראל וארה"ב לנרמל את היחסים.

יצוין, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום את שגרירות צ׳אד בישראל יחד עם נשיא צ׳אד מהמט דבי; "זהו רגע היסטורי שממשיך מגעים של שנים במהלכם גם ביקרתי בצ׳אד", אמר נתניהו היום.

עוד אמר נתניהו: "אנחנו מחזקים את החברות בינינו בתחומי ביטחון למען שלום ושגשוג. היו לנו שיחות מצוינות אתמול. השגרירות החדשה תחזק עוד יותר את היחסים בינינו. אני מברך אותך ומקווה לראות אותך בקרוב בצ׳אד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר