נאום פייסני

"בדמוקרטיה צריך לדעת גם להפסיד" | ראש הממשלה בנאום לאופוזיציה

בנאום מיוחד לרגל יום הולדתה של הכנסת, פנה ראש הממשלה נתניהו לאנשי השמאל המוחים נגד הממשלה הנבחרת וביקש מהם: "תגנו את האמירות חסרות האחריות שהיו לאחרונה" (פוליטי, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
נאום מפייס ותקיף כאחד. נתניהו היום (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם מוקדם יותר הערב (שני) מעל דוכן מליאת הכנסת לרגל יום הולדתה ה-74 של הכנסת. בנאומו, התייחס ראש הממשלה לאמירות הקשות מצד גורמי שמאל קיצוניים בימים האחרונים, אשר חלקם אף נחקר באזהרה ביחידת הסייבר של 'להב 433' במשטרה.

"בדמוקרטיה העם הוא המקור לסמכות והוא הריבון", פתח ראש הממשלה את נאומו. "המדינה קמה על יד העם ובשם העם. בדמוקרטיה נבחרי העם מייצגים את העם".

נתניהו הוסיף: "באחד הנאומים הנשגבים בהיסטוריה היטיב הנשיא לינקולן לתאר דמוקרטיה – שמממשלה של העם על ידי העם למען העם. עיקרון זה מלווה אותנו משחר התקומה הציונית. אותו הדבר כאשר הכנסת פתחה את שעריה לפני 74 שנים. העם הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה, ומתי נבחנת הדמוקרטיה יותר מכל פעם אחרת? בחילופי שלטון ובנכונות הצד המפסיד לקבל את תוצאות הבחירות. להפסיד זה לא קל אבל אין בדמוקרטיה דרך אחרת, צריך לדעת לקבל את גזר דינו של הבוחר ולהפסיד בכבוד. לפני שפינינו את השלטון היו נבואות זעם שנעלה על גדרות הכנסת, זה לא קרה".

נתניהו הוסיף ותקף את אנשי האופוזיציה: "בדמוקרטיה הכרעת העם מתקבלת בקלפי ולאחר מכן משתקפת בהרכב הכנסת. בבחירות האחרונות מילוני אזרחי הגיעו להצביע, החזיקו בידם את פתק הבחירה שטמן בחובו דבר גדול – היכולת להשמיע קול עצמאי וחופשי של כל אזרח בכל מקום בארץ. הפתק הזה הכריע בבחירות, והפקיד בידינו בתמיכת הכנסת את המנדט למשול. נבחרנו להוביל את המדיניות שלנו בהתאם לרצון של רוב ברור בעם. לצד זאת ישנם נדבכים נוספים בדמוקרטיה".

"יש רשות מחוקקת, מבצעת ושופטת והן מאזנות זו את זו", הוסיף נתניהו לפרוש את משנתו. "כך היה וכך יהיה – ישראל דמוקרטית שמכבדת את הכרעת העם וזכויות הפרט. על הרבה דברים אפשר וצריך להתווכח אבל יש דבר אחד שאי אפשר להתווכח עליו והוא המרדה לאלימות וקריאה לרצח. זוהי חצייה של קו אדום".

"דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה. בימים האחרונים קראתי לכולם לגנות את האמירות חסרות האחריות שהיו לאחרונה. כאן ביום חגה של הכנסת אנו קורא לכל חלקי הציבור – הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע מאלימות ונימנע משיח קיצוני – ננהל דיון נוקב ועמוק בדרך דמוקרטית, לא באלימות ולא בהסתה לרצח", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו סיים בנימה פייסנית יותר: "ישראל היא הבית שלנו ונישאר פה לדורי דורות. נמשיך בעבודת הכנסת בשם העם ולמען העם. חג שמח לכנסת, חג שמח לדמוקרטיה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר