בשל הפיגוע הרצחני

'ללא סמכות'; בן גביר הורה על מבצע חומת מגן 2 ועורר סערה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה למשטרה להכין ולהיערך למבצע 'חומת מגן 2' במזרח ירושלים: "לטיפול בקיני הטרור" • גורם מדיני בכיר: "החלטות כאלו לא מקבלים בתחנת אוטובוס" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר איתמר בן גביר (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

סמוך לכניסת שבת קודש ושעה קלה לאחר הפיגוע הרצחני בשכונת רמות בירושלים, בתום ישיבת הערכת מצב במטה מחוז ירושלים של המשטרה, עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, מפקד המחוז דורון תורג'מן ובכירי משטרת המחוז, הנחה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, את המשטרה להיערך ולהכין "תוכניות למבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים".

בלשכת בן גביר ציינו כי המבצע יצא לדרך כבר מחר, יום ראשון: "לטיפול בקיני הטרור במזרח ירושלים". בלשכת השר הסבירו: "מטרת המבצע היא להילחם ולעקור את הטרור מהשורש, להגיע למחבלים הביתה ולעצור את הטרור לפני שהוא מגיע להוציא לפועל פיגועים".

אלא שגורמים מדיניים וביטחוניים בכירים דחו את דבריו של בן גביר הסבירו: "החלטות על מבצע כמו 'חומת מגן' מקבלים בקבינט, לא בתחנת אוטובוס בזירת פיגוע, ההצהרה שלו לא תואמה עם ראש הממשלה ושר הביטחון. בן גביר הכריז על מבצע כשאין לו את המסכות לכך".

בן גביר עצמו ביקר בזירת הפיגוע ואמר: "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע בו נרצח ילד ונרצח עוד בחור בן 20. אין אירועים יותר קשים מהאירועים האלה. אנחנו מתפללים כמובן לשלומם של הפצועים אחרים".

לדבריו: "ברור לי שהצעדים שאני אומר כאן - לא מספיקים. אני רוצה ליישם חקיקת עונש מוות למחבלים. שבוע הבא אנחנו מביאים חוק נשק, שמדבר על החרפת הענישה ולחפש בית-בית בלי צווים של בית משפט. יש עוד הרבה דברים לעשות, אבל אנחנו חייבים לפעול בנחישות, בתקיפות, כדי להגן על הילדים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר