למרות ההסתייגויות

מס ליברמן על שתיה ממותקת יבוטל - כך החליטו ראשי מפלגות הקואליציה

את ההחלטה קיבלו פה אחד כל ראשי מפלגות הקואליציה, למרות ההסתייגויות שמפלגת ש"ס הודיעה עליהן בשבועות האחרונים. מחירי השתיה הממותקת צפויים לרדת משמעותית. ההשלכה המשמעותית ביותר - ירידה במחירי השמחות באולמות השמחה (חדשות כלכלה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"מס מגזרי". המחירים צפויים לחזור לשפיות (צילום: נתי שוחט/פלאש 90)

שותים לחיים: לאחר שחלק מראשי מפלגות הקואליציה הציעו לבטלה את המס רק ממשקאות ה'דיאט' (דרעי, סמוטריץ'), אושר ביטול המס הכולל מהשתיה הממותקת מכלל המשקאות הממותקים על ידי כל מראשי מפלגות הקואליציה.

לפי הדיווח של יקי אדמקר, ראשי מפלגות הקואליציה ציינו בדיון בישיבת הממשלה כי זו "הבטחת בחירות שחייבים לקיים". יו"ר ש"ס אריה דרעי, ששקל בחיוב להותיר חלק מהמס על כנו ציין כי "הבטחנו לבטל את המס הפוגעני הזה וכך נעשה״. כזכור, לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' כי דרעי וסמוטריץ' שוקלים לבטל רק את המס ממשקאות ה-'דיאט', הם ספגו ביקורת קשה מהציבור שחש מרומה והם נאלצו להתקפל.

מאז נבחרה הממשלה החדשה, גורמים רבים, בהם גורמי בריאות רבים, פצחו בקמפיין מתוזמן על תחלואת הסוכרת במגזר החרדי, זאת בניסיון לבטל את ביטול המס הצפוי, אולם מרבית בוחרי מפלגות הימין תמכו במוצהר בביטול המס שהושת לטענתם על המגזר הדתי והחרדי על ידי שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן שהתפרסם בשנים האחרונות בעיקר כמי שדואג לבריאות הציבור החרדי והדתי.

ב'יהדות התורה' הדגישו לאורך כל הדרך מאז הפלת ממשלת בנט - לפיד, ועד להקמת הממשלה, כי ביטול המס על המשקאות הממותקים הוא חלק ממצע הבוחר שלהם וכי לא יתקפלו בעניין הזה. לטענתם, הדרך לגמילת הציבור הרחב משתיה ממותקת היא יותר בהסברה ולא על ידי מיסוי דרקוני.

באירוע סיום הבחירות של מפלגת ש"ס, ציין יושב ראש התנועה כי 'גזירות' ליברמן על החד פעמי והשתיה הממותקת יבוטלו לאלתר. כזכור, 'מס ליברמן' על כלים חד פעמיים בוטל למרות התנגדותה של השרה לאיכות הסביבה עידית סילמן. בקואליציה סיכמו עמה כי יקודם מתווה תוך חצי שנה שיוביל להפחתת השימוש בכלים חד פעמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר