בדיון בוועדת החוקה | צפו

חה"כ בני גנץ: "נתניהו, ירי בתנועה הוא ירי לא מדויק. תעצור"

חבר הכנסת בני גנץ, השתתף בדיונים הסוערים של ועדת החוקה ואמר: "הקריאה של הנשיא חשובה, אבל אחרי מה שקרה פה ולו בשעה הקצרה שראיתי - היא מתייתרת כי התהליך נוסע בכל מקרה. אני קורא לנתניהו לעצור" | צפו (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני גנץ היום בוועדה (צילום: דוברות הכנסת)

ח"כ בני גנץ, השתתף היום (שני) בדיונים בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, וקרא לנתניהו לעצור את חקיקת ברפורמה המשפטית ולהגיע להידברות.

בפתח דבריו אמר גנץ: "אני רוצה לחזור ולקבוע שנושא שלטון החוק נמצא עמוק בתוך ששת האתגרים האסטרטגיים של מדינת ישראל, ואם אנחנו לא נמצא את הדרך לשמור את החוק במדינת ישראל ולתת לשלטון החוק להיות מה שמתווה לנו את החיים במדינת ישראל - או אז לא נהיה מדינה דמוקרטית".

"ואני מבקש להדגיש, במדינה דמוקרטית הרוב קובע. ואכן, יש לרוה"מ זכות להקים את הממשלה ולקואליציה להוביל את כל הדברים. אבל בדמוקרטיה זה לא רק שלטון הרוב במובן של הרוב קובע, אלא יש מרכיבים נוספים בחיים הדמוקרטיים שצריכים להילקח בחשבון ויש לטפל בהם בכפפות של משי. ועלינו להקפיד על העניין הזה מבחינת שלטון החוק וזה חשוב לנו מהותית-דמוקרטית, ביטחונית".

"הרפורמה במערכת המשפט", הסביר גנץ, "על כל מרכיביה חייבת לשרת את צרכי המדינה ולא את צרכינו כפוליטיקאים והרפורמה המדוברת כרגע, על מה שאין בה ומה שעוד יהיה בה- היא תחילה משרתת את צרכי הפוליטיקאים ולא צרכי המדינה עצמה".

לדברי גנץ: "מבחינת החוקים המוצבים פה, הדבר הכי חשוב בבניית תכנית המקבלת את ביטויה בחוק הוא לקבוע מה הרעיון המסדר של החוק וכשרוצים לקבוע את המהלכים לבחירת שופטים- אז מה שהיה טוב בשיטה עד עכשיו שהיה לה רעיון מסדר לפני פרטים – הרעיון המסדר שלה היה שמירה על מערכת האיזונים של בין הצדדים בוועדה לבחירת שופטים באופן שהצליחו להביא את המינוי בהסכמה וסביב זה בנו את הפרטים. מה שעושים בהצ"ח המתגבשות הוא לפרק את הרעיון המסדר הזה ומביאים דברים אחרים שהרעיון המסדר הוא עריצות הרוב כמובן, אז זאת איננה דמוקרטיה כיוון שאתה מפצל את הסיפור הזה כמו שקיים בעניין".

"מבחינתנו", הוסיף עוד גנץ הקריאה של הנשיא היא קריאה חשובה, אבל אחרי מה שקרה פה ולו בשעה הקצרה שראיתי פה הבוקר, היא מתייתרת כי התהליך נוסע בכל מקרה לא משנה מה יקרה, לא משנה על מה מדברים ולכן מבחינתנו הנושא הזה לא מקובל. לו אפשר היה להיענות להצעתו המכובדת של הנשיא שאני בצניעות אומר שהיא מתכתבת עם הצעה שהצעתי אולי ראשון במערכת הפוליטית לקריאה והידברות והסכמות. זה לא היה רק דיבורים, הרעיון של השיח היה להגיע להסכמות מוסכמות, להביא מסגרת מוסכמת לוועדה ואז אני מניח שכל חלקי הבית יכלו להצביע לעניין הזה.
היינו מקפידים שלא תהיה פוליטיזציה של מערכת המשפט והיינו מייצבים אותה להרבה שנים שלא יקרה שום דבר.

אני אומר לנתניהו- ירי בתנועה הוא ירי לא מדויק. צריך לעצור את החקיקה לזהות את המטרות, להבין את העקרונות והמרכיבים ולהביא מוצר איכותי שישרת את ישראל לאורך זמן. אם היא תיעצר ותענה בצורה כנה ליוזמת הנשיא-אני מבטיח ואני מניח שגם האחרים יעשו כמונו- להקים צוות שידון בצורה כנה בדברים. כל יתר הדברים הוא משחק פרלמנטרי שאין לו מקום. אל תבצעו ירי בתנועה. צריך לבצע חקיקה מוסכמת ומסודרת, זה אירוע של 70 שנה קדימה וצריך להסתכל עליהם 70 שנה קדימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר