מחאת השמאל הסתיימה

נתניהו מנסה להרגיע: "תפסיקו להוביל לאנרכיה ולקפוץ על שולחנות"

"תראו מה קרה היום בירושלים - האופוזיציה משתוללת בתוך הכנסת וחברי כנסת שלה קופצים על השולחנות, רון חולדאי מסית במפורש לשפיכות דמים" | ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועי היום וקורא להרגעת הרוחות | הליכוד הגיש תלונה נגד חולדאי על הסתה | לאחר שהפגנת השמאל הסתיימה, מאות מפגינים צעדו וחסמו כבישים • צפו (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בשעה האחרונה (שני) להפגנות השמאל ולמהומה שהייתה הבוקר בוועדת החוקה על ידי נציגי האופוזיציה שביזו את עבודת הכנסת.

נתניהו פתח את דבריו ואמר: "תראו מה קרה היום בירושלים: האופוזיציה משתוללת בתוך הכנסת וחברי כנסת שלה קופצים על השולחנות, רון חולדאי מסית במפורש לשפיכות דמים".

"אני רואה", הוסיף נתניהו ואומר: "שבהפגנת השמאל שנערכה היום בירושלים קוראים לראש הממשלה 'בוגד', מה זה?אני קורא לראשי האופוזיציה: תפסיקו עם זה. תפסיקו לדרדר בכוונה את המדינה לאנרכיה. תתאפסו על עצמכם, גלו אחריות ומנהיגות".

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה נתניהו: "רוב אזרחי ישראל לא רוצים אנרכיה. הם רוצים שיח ענייני ובסוף הם רוצים אחדות".

מוקדם יותר מפלגת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שספג גינויים מהקואליציה ומהאופוזיציה, על האמירות המסיתות והקשות שאמר הבוקר. "ראש העיר תל אביב הסית לאלימות ומרד אזרחי וצריך לחקור אותו", מסרו בליכוד.

כזכור, בריאיון לחדשות רשת מבית המשפט העליון, אמר הבוקר ראש העיר של תל אביב: "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים. זו ההיסטוריה של העולם. מדינות הפכו לדיקטטורות באמצעות התהליך הדמוקרטי, ולדאבוני ראינו דברים נוראיים, אבל מדינות לא חוזרות בחזרה מדיקטטורה, אלא בשפיכות דמים".

לאחר שדבריו עוררו סערה גדולה, חולדאי ניסה להסביר את דבריו ואמר: "אסביר את דברי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. בראיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת!".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במקביל, עשרות אלפי מפגינים מהשמאל השתתפו במחאה מול הכנסת בירושלים, נגד הרפורמה המשפטית, שם נאמו ראשי האופוזיציה.

לאחר מכן כמה מאות מפגינים צעדו מהכנסת לביתו של ראש הממשלה נתניהו ברחוב עזה, משם הם המשיכו בצעדה לבית הנשיא שם הדליקו אבוקה, לאחר מכן התקדמו לכיכר פריז - וחסמו את הכביש במשך מספר דקות.

המפגינים התקדמו לרחוב בלפור ומשם לרחוב יפו - שוק מחנה יהודה ושרי ישראל שם שם חסמו את הכביש במשך מספר דקות ולאחר מכן התפזרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר